elso

ujrakezdek

ujrakezdek

Sangria

2016. július 24. - littke

Ott ülsz az árnyékban a tornácon, vagy akárhol…készül az ebéd, de jó lenne valamit inni előtte. Hűsítőt, nyáriasat. Kelj fel székedből, csapj össze egy sangria-t, önts egy pohárral magadnak és társadnak is, ha van. Dicséret fog járni a kis erőfeszítésért.

 sangria 1

Sangria egy spanyol bólé. Manapság nagyon ismert, a kedves olvasó valószínűleg ismeri. Ha igen, vagy ha nem, itt az ideje. A friss gyümölcs szezonja ennyit megérdemel.

A recept nagyon flexibilis, most leírom, ahogy az múlt vasárnap összedobtam, de lehet variálni attól függően mi áll rendelkezésre.

Szóval (két személynek) egy literes kancsóba, fél liter száraz vörös bor kell, és jégkockák bőven. Vágj bele gyümölcs darabokat. Én őszibarackot, epret és málnát tettem bele, de akármilyen más gyümölcs is jó.

Nem volt otthon narancs, narancslé és narancsszeletek passzolnak bele. Szóval felhígítottam egy nagy pohár igazi narancslével.

 Sangria

Keverd össze. Várj egy kicsit, míg lehűl. Hidegen jó. Önts ki magas pohárba, jégkockákkal, gyümölcs darabokkal.

Garantáltan jobb kedvvel fogod nézni a nap hátralevő részét.

 

PS.

Narancs lé helyett szódavíz is jó, vagy más gyümölcslé. Spanyolban kis brandyt is beletesznek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fressstart.blog.hu/api/trackback/id/tr388892086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2016.07.24. 10:30:40

Életemben egyszer ittam ilyesmit. Régen volt egy Mongolian Barbeque nevű étterem valahol Budán. Ott kínálták ilyennel az asztalra váró vendégeket.

Úgy emlékszem, fincsi volt. Bár gyümölcsdarabokra nem emlékszem, de lehet hogy csak nekem nem szedett a hölgy. (Nagy üveg levesestálban volt és merőkanállal szedtek belőle.)

littke 2016.07.24. 12:45:29

@ZorróAszter: Igen abban a mongolban én is voltam. Ezt könnyű házilag készíteni. Bor, friss gyümölcs, valami narancs, és sok jég.

ZorróAszter 2016.07.24. 20:14:13

Még az jutott eszembe, hogy a száraz vörösbor nem kesernyés-e boléhoz, de gondolom elnyomja a gyümölcsök édes íze.

littke 2016.07.25. 00:44:48

@ZorróAszter:
Én szárazzal szeretem, de az igaz, sok bólé édessebb, ez esetben édesebb bor is jó.
Ha narancslét tesz bele az maga édesíti.
Egy biztos, bólékba túl drága bor nem kell.

ZorróAszter 2016.07.25. 07:06:15

De jól gondolom, hogy a gyümölcsök elveszik a száraz vörösbor kesernyésségét? Vagy átérződik a bólén is?

Void Bunkoid 2016.07.25. 09:57:00

Ú, végre egy értelmes blogger, aki nem misztifikálja túl külföldi neve a cuccot, és rögtön az elején kerek perec ki meri mondani, hogy ez tulképpen szimpla, már itthon ezeréve ismert bólé, csak nem pezsgőből, így nem bugyborékol :) riszpekt! :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.07.25. 10:38:44

@Void Bunkoid: Lehet a sangriába pezsgőt is tenni a nem túl karakteres ízű vörösbor mellé - jót tesz neki.
süti beállítások módosítása