elso

ujrakezdek

ujrakezdek

A kanadai és az amerikai választásokról.

1970. január 01. - littke

A kanadai választások, szokás szerint 5 éven belül történnek, akkor, amikor az uralmon levő párt a körülményeket kedvezőnek ítéli. A következő most október 19 -én lesz. Az US elnökválasztások négy évenként történnek, mindig november 8-án. A következő jövő novemberben lesz.

A kanadai választások, szokás szerint 5 éven belül történnek, akkor, amikor az uralmon levő párt a körülményeket kedvezőnek ítéli. A következő most október 19 -én lesz. Az US elnökválasztások négy évenként történnek, mindig november 8-án. A következő jövő novemberben lesz.

Míg a kanadai választás nem igen érdekli a világot, az amerikai annál inkább. Éppen ezért posztomban nem fogok túl sokat írni a kanadairól, többet az amerikairól.

A kanadai választásokon 5 párt vesz részt. Ezek közöl 3 párt számit, és most egy hónappal a választások előtt ezek, a véleménykutatások alapján, majdnem egyenlő arányban esélyesek. A pártok: a Konzervatív, a Liberális, az NDP (szoc. demokrata), a Bloc Quebecois (szeparatista) és a Zöld. Az első három számít, a Bloc csak Québec tartományban indul és manapság nem túl népszerű, a Zöldek kb. a szavazók 5%-át képviselik, de a választási rendszer miatt, (a parlamentbe csak úgy kerülhetsz, ha valamelyik körzetben képviselőnek megválasztottak), csak egy megválasztott képviselőjük van.

Az uralmon levő párt, a konzervatív, jelenleg már a második többségi uralmát élvezi, és a miniszterelnök, Steven Harper, 2006 óta van hatalmon. Most még négy évet akar ehhez hozzávágni. Van remény, hogy ezúttal nem fog nyerni, ha mást nem is, a többségi kormányt elveszti. Könnyen előfordulhat, hogy egyike a másik két pártnak fog hatalomra kerülni, és az egy kisebbségi kormányt fog alakítani. A liberálisok már sokszor voltak hatalmon, a szocik, azaz az NDP, még egyszer sem. (Megyei választásokat nyertek, de szövetségest még nem.)

Mint említettem, itt Kanadában a megválasztott helybeli képviselők parlamenti többsége számít, nem a leadott szavazatok aránya. A konzervatívok jelen többségi kormánya például csupán a leadott szavazatok 36% - ra alapszik. Látható hogy a kanadaiak többsége, 64%-az, azoktól balra szavazott, de a baloldali szavazatok a két pártra kb. egyenlően oszlanak meg és így a választó körzetekben a konzervatív parlamenti képviselők már 34%-al is nyerhetnek. Ha megválasztott parlamenti képviselők felénél több a konzervatív, akkor a parlamentben többséget élveznek. Igaz hogy a liberálisok és az NDP koalíciót alkothatnának, de erre itt nincsen hagyomány és ez (sajnos) nem történik.

Mint mindenütt a konzervatív párt a tehetősebb polgárokat pártolja, a jövedelem és vagyon olló folyamatos tágulása őket nem zavarja. A környezetvédelem nem prioritás. A kis emberek, az elesettek, a világ felmelegedése, a világ szegényeinek segítése, nem érdekük. Jobboldali külpolitikát folytatnak, évek folyamán sikeresen megváltoztatták Kanada békét pártoló és béke rendfenntartó hagyományát, egy jobbára az US-t mindenben pártoló, minden csetepatéban részvevőre. Még szerencse hogy az iraki háború idején egy liberális kormány volt hatalmon, így abban Kanada nem vett részt.

Ennyit illik tudni a kanadai választásoktól. Én vagy az NDP-re, vagy Liberálisokra fogok szavazni, a mi körzetünk most NDP.

xxxx

Ugyan az amerikai választások több mint egy év múlva lesznek, de a média már most tele van vele. Lehetetlen nem hallani róla. Köztudott, hogy az US-ben két, nagyjából egyenlően erős párt van, a Demokrata és a Republikánus. Csak emlékeztetőül, Barack Obama demokrata volt. Kétszer választották meg, előtte, George Bush, szintén kétszeres elnök, republikánus volt. A republikánusok jobboldaliak, a Demokraták balra vannak, de messze esnek az európai bal/szocialista pártokok gondolkodásától, hogy egyes itten bloggolók gondolkodását a köztulajdonról és a magántulajdonról és nosztalgiáját a Kádár rendszer után, ne is említsem.

Vegyük tudomásul, hogy Barack Obama annyira volt a baloldali amennyire itt csak lehetséges, és az szalonképes, és még így is rengeteg ellenséget szerzett, mert (horribile diktum) kötelező egészségügyi biztosítást mert behozni. Egyesek odáig mentek, hogy szocialistának nevezték, ami nevetséges. A második négy évben úgy a parlament (Congress -nek hívják) mint a Szenátus republikánus többségűre változott (a két éve választott képviselők eredményeként) és így lényegében semmi új törvényt nem tudtak beiktatni, mert a republikánusok, jó vagy rossz, nem szavazták meg, amit meg a republikánus kongresszus akart, azt az elnök, Barack Obama vétózta meg. Az Iránnal megtörtént békeszerződés csodaként jött létre, ennek nem beiktatásához kétharmados ellenszavazatra lett volna szükség, ami nem jött össze.

A jelen pillanatban a pártoknak el kell dönteniük, ki lesz az elnök jelöltjük. Ezt a folyamatot a „primary”-nek hívják. Most a jelöltek országszerte utaznak, magukat bemutatandó, és a kamerák előtt nagy nyilvános vitákban vesznek részt. Ezután államonként jelölt választások lesznek. A végén, egy nagy pártkongresszuson, a sok jelentkező közül egy, a szerencsés kiválasztott jelölt, a párt megbízását hivatalosan is megkapja. Innentől kezdve a választott republikánus és demokrata jelöltek egymással viaskodnak. Megint csak TV viták, stb., sorozata következik, amíg végül is a szavazók fogják eldönteni, ki legyen az elnök a kettőjük közül…..jövő november 8-án.

A demokraták oldalán kevés a jelölt. Ennek oka Hillary Clinton. Ő az egykori elnök felesége, már 8 évvel ezelőtt is esélyes volt a demokraták elnökjelöltségére. Most is indul, és őt nehéz lesz legyőzni. Ha emlékeztek, 8 évvel ezelőtt, mindenki meglepetésére egy új jelenség, a fiatal, fekete szenátor, Barack Obama lett a demokraták jelöltje, nem az elején esélyesebbnek tűnő Hillary.

Obama kormányában, az első négy évben, mint külügyminiszter, Hillary fontos szerepet töltött be. Szóval Hillary Clintonnak van gyakorlata. És nő. Nő elnök még nem volt, ez szerintem szintén előny. Az utóbbi hónapokban azonban sok támadás érte, állítólag külügyminisztersége alatt privát e-mailjébe hivatalosakat is kevert, pedig ezeknek titkosaknak kellett volna maradnia, ergo, a republikánusok szerint, alkalmatlan az elnökségre.

Ennek ellenére, Hillary demokrata párt elnök-jelöltsége majdnem hogy el van könyvelve. Persze semmi sem biztos, és ha a népszerű (de idős) alelnök, Joe Biden mégis indul, a helyzet változhat. Egyszóval, a demokrata primary nem túl érdekes, mert mint írtam Hillary nevezése majdnem hogy biztosra vehető.

xxx

A republikánus oldalon a helyzet ennek pont az ellenkezője. Rengeteg jelölt van. Ezek momentán egymás ellen marakodnak, senki sem tudja ki lesz végül is a jelölt. Az én véleményem szerint soraik között egy csomó balfácán található. Vitáik nagyon szórakoztatóak lennének, de nem lehet viccnek tekinteni, mert ezek közül a jelöltek közül, a kiválasztott könnyen elnök lehet. Még a gondolatra is megijedek és a nevetés belém fagy.

Mielőtt a republikánus jelöltek néhányát röviden bemutatnám, meg kell említenem, hogy jelöltként akárki indulhat. Hagyományok szerint parlamenti képviselők (congressmen/women), szenátorok és megyei kormányzók indulnak, de újabban a népeknek elege van a politikusokból és más híres emberek népszerűbbek. Így most az indulók között találsz neves nagyvállalatok tulajdonosait/igazgatóit, de még egy orvost is. Gyakorlatilag persze csak azok indulhatnak, akik a nagy pénzesek és lobbik anyagi támogatását maguknak biztosítani tudják. Az anyagi támogatás, ugyan tagadják, elkötelezettségekkel jár. Gondolom például olyan ígérettel, hogy ha elnökké választják őket, a szponzorálók ízlésének megfelelő tanácsadókat fogadnak majd maguk mellé.

A republikánus jelöltekre a következőek jellemzőek (nyíltan vagy nem nagyon titkoltan): Alacsony adót, kis kormánygépezetet akarnak, kivéve a katonaság….azt növelni akarják. Illegális (ez itt mexikói) emigráns ellenesek. A környezet védelem nem érdekli őket, sem a világ melegedése. Izraelnek mindenben igaza van szerintük. Sokjuk keresztény fundamentalista, vagy azok kedvében jár. Abortusz ellenesek, az állami juttatások/segélyek ellen vannak, és sorolhatnám.

Lent bemutatom, kommentjeimmel együtt, a republikánus párt jelöltjeinek egy részét, jobbára a jelen népszerűségi sorrendben. Lásd a teljes listát, itt.


Donald Trump,

New Yorki ingatlan mágnás, milliárdos vállalkozó. Minden közvélemény kutatásban az első helyen áll. Nagyon ismert, televízió vetélkedők főbírája is volt. Nem politikus. Ijesztő és szórakoztató alak. Populista demagóg és önimádó, maga a párt is fél tőle. A média állandóan támadja, mert enyhén szólva nem politikailag korrekt, de ez csak még népszerűbbé teszi. Imád szónokolni, mindent leegyszerűsít, a világról keveset tud. Az egyszerű emberek imádják.

Népszerűségét az előbb említetteken kívül, a mexikói illegális emigránsok elleni kirohanásainak is köszönheti. A déli határon falat akar építetettni, az illegálisakat, (millióan vannak), mind haza akarja telepíteni. És, mint mondja, de ezt mindegyik jelölt mondja, Amerikát újra „naggyá fogja tenni”. Szintén népszerűvé teszi az a tény, amit nem győz hajtogatni, hogy annyi pénze van, hogy „nincsen szüksége pénzes támogatókra”. Na, ez még nekem is tetszik…

Mivel ez az ember, ugyan tagadhatatlanul sikeres üzletember, politikusnak a média szerint, és szerintem is, alkalmatlan, el nem tudom képzelni, hogy a sikeres elnökjelölt lenne. De ki tudja???


dr Ben Carson

Fekete, sikeres orvos, halk beszédű, a világról ijesztően keveset tud. Nyíltan muszlim ellenes, mondta, a muszlim vallásúaknak nem szabadna elnöknek lennie, nem mintha ilyen jelölt létezne. Ezt azóta visszavonta. Népszerűségét annak köszönheti, hogy nem politikus, kívülálló, mint a fenti Donald Trump, vagy a következő Carly Fiorina.


Carly Fiorina

Az egyetlen republikánus nő jelölt. Ultrakonzervatív, a Hewley Packard vezérigazgatója volt egy rövid ideig, amíg fel nem mondtak neki. Igazgatósága alatt ezreket bocsájtott el. Mint a legtöbb kandidátus, a külpolitikáról nem sokat tud….de a katonaságot még jobban fel fogja fegyverezni, és így - mondja ő - Amerikára Putin hallgatni fog. Brr.


Jeb Bush

Valamikor a legesélyesebbek közé tartozott, de a jelen pillanatban a fenti nem politikusok túlszárnyalták. Ennek ellenére korai lenne őt leírni. Meg fogsz lepődni rajtam, jómagam is, de ebben a felállásban Jeb Bush, a volt elnök öccse, az első Bush elnök fia, szerintem a kevés a normális republikánus jelöltek közé tartozik.

Persze jobboldali, de nem túlzóan. Legalább tájékozottabb, lévén egy híres politikus család sarja, plusz Florida állam volt kormányzója. Persze mint hivatásos politikus, plusz az utált George Bush elnök öccse, hátrányban van. Jeb beszél spanyolul, felesége Mexikóból származik. Más, mint volt elnök bátyja, kevésbé nagyzoló, csendesebb, nekem szimpatikusabb.

 

Ted Cruz

A legjobboldalibb. Szenátor, Texas államából. George Bush, volt elnök tanácsadója. Ügyvéd, Harvard végzettségű. Egy ijesztő jelölt. Fundamentalista keresztény, szerintem bigott. Nem részletezem tovább, jobb, ha nem ismeritek.


Marco Rubio

Fiatal, jó svádájú, kubai menekültek fia, egy szenátor Floridából. Beszél spanyolul, nem hülye, de nekem túl jobboldali, és a világról keveset tud. Esélyes lehet, mint egy új „latino” Obama.


Chris Christie

New Jersey állam kormányzója, kövérkés, alacsony termetű, jópofa, szókimondó politikus. Nem szélsőséges jobboldali, én kedvelem, de nem hiszem, hogy esélyes, sokan vannak ellene, pedig jó elnök jelölt lenne.


Rand Paul

Szenátor Kentucky államából, apja is az volt. Szimpatikus ember, libertásian, (ezeknek az egyén szabadsága a legfontosabb). Egyedül áll a véleményével, hogy az USA-nak külföldön kevesebbet kellene beavatkoznia, és főleg fegyveresen nem. Egy időben még a katonai budgetet is meg akarta nyirbálni, de ma már nem, mert ez itt nagyon nem népszerű lépés lenne. Szóval, és sajnos, esélytelen.


George Pataki

Állítólag magyar származású, volt háromszoros New York állam kormányzója. Jelenleg esélytelen, csak a neve miatt tettem a listába.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fressstart.blog.hu/api/trackback/id/tr858269564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 1. Hivatlan (látogató) 2015. 09. 29. 12:20 Hello.

13118 1970.01.01. 01:00:00

ez a Trump hajhagymákat beoperáltathatna, van rá elég pénze, ha már ennyire hiú. Elton Johnnak sikerült. szélben így kissé nevetséges figura: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--KvBMlt2E--/1064389270530135723.jpg

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 3. Hmmmm 2015. 09. 29. 13:06 Ja a haj fura. Nem tudom, hogy műhaj, vagy így szereti? Nem is ez a fontos, egy demagóg alak aki manapság nagyon népszerű.

349780 1970.01.01. 01:00:00

...a választásnál a leendő first ladyket nem gusztálják meg? Clintonnál ez hogy alakul?

349780 1970.01.01. 01:00:00

Mint ha Kennedy elnöknek a Francia látogatáson lett volna egy jó mondata búcsúzásként: „Én vagyok az a férfi, aki Jacqueline Kennedy utitársa voltam Párizsban, élveztem”.

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 5. Hivatlan (látogató) 2015. 09. 29. 15:17 Nem illik. De Donald Trump, negatív kommentet tett Carly Fiorina, vetélytársa kinézésére...a média rárontott, de népszerűségének ez sem ártott. Itt van amit Trump mondott, fordítás nélkül: “Look at that face! Would anyone vote for that? Can you imagine that, the face of our next president?! I mean, she’s a woman, and I’m not supposed to say bad things, but really, folks, come on. Are we serious?”

csaszi 1970.01.01. 01:00:00

Elvezetes kivalo posztot irtal little, megitelesink rendkivul egyezoek ebben a jelenlegi labirintusban, amit mar is kezdek unni, pedig hol van meg ennek a vege. Lehet meg sem erem. Mint allampolgarsagom ota regisztralt republikanus szavazo, mersekelten a konzervativ oldalhoz huzok es en is Jeb Bush sikereert drukkolok. Ugyanakkor utalattal tolt el Donald Trump pojaca megkozelitese, amivel ha mar nem is tobb mint 1 pontal de meg mindig az elso helyen allo jelolet, - Republicanus szavazotarsaimban tortent csalodaskent fogom fel. Paul szenator, akinek az apja mint orvos 2x is indult de soha nem erkezett meg, bizom, hogy a fia kovetni fogja apja peldajat. A Tea Party huliganoknak szamitom a 2 kubait, s veleuk egyutt Donaldot szeretnem a szemetdombon latni 2016 November 8-an. Ha Jeb-nek nem fog menni a tobbiek kozul meg lehet mazsolazni. Tovabbi jo posztokat kivanok Neked kedves baratom.

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 8. csaszi (látogató) 2015. 09. 29. 15:53 + és köszönöm.

338311 1970.01.01. 01:00:00

Gratulálok, jól megfigyelted az itteni dolgokat. Én csalódásként életem meg az amerikai választásokat, meglepett mint mindig, hogy milyen karnevál hangulata van, szinte mindenki hiszi magáról, hogy Amerika elnöke lehet, és milyen tájékozatlanok. Úgy állnak neki, hogy az embernek el áll tőle a lélegzete, hogy ilyen jellemek kívánják a világ legerősebb hatalmát vezetni... Szomorú,de be kell látni, hogy helyi szinten, ahol a világ problémáit nem veszi a vállára senki, így néz ki az amerikaiak politikai ismerete. egyébként sem akarnak a világ elnökének lenni, a hazai közösségnek szállítják ismereteiket, onnan meg kevés kritika érkezik. Van egy magyar ismerősöm Chicago környékén, alapítója volt a helyi Tea Party-nak, amióta Obama az elnök még szélsőségesebb lett, de, hogy magyarként ilyenbe belekeveredett, amellett hazai beruházása is van, tehát gyakran utazik a két földrész között, de bámultam, hogy miket állít és miként látja a világot. Mitől lehet meghülyülni?

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 10. BundiB 2015. 09. 29. 16:37 Ja. Mondani lehet hogy a világ leghatalmasabb országának a népe tud a világról a legkevesebbet. Tisztelet a nagyon kevés kívételnek.

csaszi 1970.01.01. 01:00:00

#11 BunduB Sajnos, igazat kell adnom neked, Bundi! Az amerikai tomeg nem elegge tajekozott, aminek eredmenye a Tea Party horda, ami rovid eletu anarchista tanoncok kezdemenenyezte mozgalom volt, s lehet mondani lejart, s erre a valasztasra ez mar kihatni aligha fog. Joleti allamban a tomeg keveset foglakozik politikaval, s ennek hatasa van a 4 evenkinti szavazasokra. Szerintem azert tud oly keveset, mert gazdag ez a tarsadalom, s a gazdagok nem foglalkoznak a vilag gondjaival es bajaival.

Hivatlan 1970.01.01. 01:00:00

Egy dolog irigylésre méltó az USA-ban, az az, hogy késhegyre menő küzdelmet vívnak, az elnökségért, DE utána egyöntetűen beállnak a győztes mögé.

12910 1970.01.01. 01:00:00

háát... az isten óvja a világot a republikánus elnökjelöltektől.

338302 1970.01.01. 01:00:00

Donald Trump, Amerika Torgyánjózsija... Az hogy egy idióta az egy dolog, de hogy ennek a fasznak a kezébe lenne az atombomba indítógombbjja....

349780 1970.01.01. 01:00:00

15...akinek Isten hivatalt ad, észt is ad hozzá. (ha megválasztják, nem biztos, hogy a gyermekének adja az indítógombot, a play-station mellé)

337519 1970.01.01. 01:00:00

Kedves little, élmény ez a higgadt-józan életszemlélet! Drukkolok nektek, hogy Kanadában békepárti jelölt győzzön. Az USA pedig , mindannyiunkkal egyetemben, jól járna Clinton asszony elnökségével. Egyébként tetszik az amerikai választási metódus, nem zavarna, hogy egy teljes éven át elhúzódik. Nekem Obama kimondottan rokonszenves. Bár, ahhoz, hogy a politikai karrierjét átfogóan láthassam, rendkívül kevés információ áll a rendelkezésemre, de haladó szellemű emberként jelenik meg előttem.

337519 1970.01.01. 01:00:00

15. Szentpeter " Donald Trump, Amerika Torgyánjózsija... " Telitalálat.

44711 1970.01.01. 01:00:00

Little, jó cikk. Kiderül az is, hogy más országokban már 36%-al lehet többségi kormányt alakítani, a liberálisok mégsem beszélnek manipulált választásokról.

44711 1970.01.01. 01:00:00

Adtam egy pluszt is.

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 13. Hivatlan (látogató) 2015. 09. 30. 1:57 Mondjuk inkább, hogy a választás eredményét nem vitatják, A republikánusok mindig is Obama ellenfelei maradtak, mint ellenzék vele együtt nem működnek. re 14. yankari 2015. 09. 30. 2:08 Igen. re 15. Szentpeter... 2015. 09. 30. 4:53 Egyetértek re 17. Nyírfa2 2015. 09. 30. 6:13 Hello és köszönöm hogy erre jártál. re 19. és 20 Cuba Libre c.C. Igen és köszönöm.

328387 1970.01.01. 01:00:00

"mindenki meglepetésére egy új jelenség, a fiatal, fekete szenátor, Barack Obama lett a demokraták jelöltje, nem az elején esélyesebbnek tűnő Hillary." Kedves Little! Igen, emlékszünk. A szélsőjobbos rasszisták, republikánusok abban a hiszemben, hogy Amerikában egy négert sosem fognak megválasztani, elmentek az előválasztásokra és rá szavaztak. Milyen demokrácia az, ahol az ellenfél meghatározhatja, ki legyen az ellenfele jelöltje? Nagyon szórakoztató, amikor ezt megpróbálják kimagyarázni. De leginkább agyonhallgatni. :o)

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 22. ZorróAszter 2015. 09. 30. 8:33 Kedves Z. mint olyan gyakran, ön túloz. Obama volt a legnépszerűbb, ezért lett a jelölt, és ezért nyerte meg, 2 x, a választásokat. Plain and simple.

328387 1970.01.01. 01:00:00

Nem túlzok. Csak ezek szerint Obama előválasztási győzelmének a történetét kezdik kiradírozni a történelemből. Vagy ott már teljesen ki is radírozták?

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 24. ZorróAszter 2015. 09. 30. 8:56 Kedves Z. ön ezt úgy tűnik jobban tudja mint én. Kik radíroznak? Itt az emberek a pénz után szaladgálnak, nincsen idejük radírozni....

69910 1970.01.01. 01:00:00

Kedves little, nagyon érdekes dolgokat ismertettél velünk. Tény, hogy a választási módszer az USA-ban, teljesen nyílt. És demokratikus. De úgy tűnik mint ha nagy rizikó is volna betervezve, amitől nem félnek. Ugyanis a választók, csak a külső benyomások alapján döntenek, s őket is csak a az ország belügyei érdekelik. Egy olyan országban, amelynek meghatározó szerepe van az egész világra. Ami nagyon nagy felelősség. És megtörténhet, hogy egy teljesen alkalmatlan fafejet, kalandort választanak meg. De még nem történt meg egyszer sem. Ez nem lehet szerencse kérdése. Nyilván van valami láthatatlan erő, amely ezt ki tudja időben küszöbölni. A republikánusok, mindig keményebb kül- és belpolitikát hirdettek, mint a demokraták. A katonapolitikában meg ott vannak a héják és a galambok. A republikánusok a héjákat szokták támogatni, vagy inkább érvényesülni. És fordítva. (nyilván ez okozhatta a demokrata Kenedyek halálát. A nép meg csak értetlenül bámult) Mondd István, -- látva, hogy Obama meg Putyin a sajtótájékoztatón, még kezet sem fogott -- mely irányba tart Amerika? A demokratáknak, vagy a republikánusoknak van e esélyük?

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 26. szazados90 2015. 09. 30. 11:11 Kedvses százados, Hát nem tudni ki lesz a republikánus jelölt, a dem. vszeg Hillary. Hogy ki fog nyerni azt most, egy évvel a választások előtt, nehéz megjósolni, 50:50. Hillary, maga, Obamától jobbra áll. Obama kezei is meg vannak kötve, pl. Putyinnal nem mer szövetkezni, mert ez nagyon negatív reakciót keltene itt, pedig sajnos az lenne a megoldás a szíriai káosz véget vetésére. De nem teheti. Bevallom nem vagyok túl optimista, nem látom a jelét az együtműködésnek. Sokak érdeke itt az, hogy a hidegháború újra feléledjen.

13118 1970.01.01. 01:00:00

megérdemlik az amerikaiak, ha ezt a bohócot választják: http://img.444.hu/thrump-animated.gif a világ meg majd ellesz valahogy ....

328387 1970.01.01. 01:00:00

25. little (szerkesztő) 2015. 09. 30. 10:17 Kedves Little! Az emberek itt is pénz után szaladgálnak. És nem is azt mondtam, hogy Önök a Radírpókok. Hanem csak azt, hogy Önök engedelmes felejtők. Legalábbis engedelmesebb felejtők, mint mi.

328387 1970.01.01. 01:00:00

26. szazados90 2015. 09. 30. 11:11 Kedves Szazados úr! "De még nem történt meg egyszer sem." Tessék szíves lenni megnézni azt a felvételt, ahol ifjabb Bushnak a fülébe súgják egy szeptember 11-i felvételen, hogy "Megtámadtak bennünket". Vagy esetleg azt a felvételt, ahol az újságírók kikérdezik földrajzból. Mi Norvégia fővárosa meg hasonlók. Amiben nem az a röhej, hogy nem tudja, hanem hogy elnök létére annyi esze nincs, hogy kell kibújni egy ilyen helyzetből. Vagyis egy segghülye állt az USA élén hosszú évekig. "Tény, hogy a választási módszer az USA-ban, teljesen nyílt. És demokratikus." Persze csak ha eltekintünk olyan furcsaságoktól, hogy azért lett Obama az elnökjelölt, mert a szélsőjobbosok meg rasszisták az előválasztásokon rá szavaztak Clintonnéval szemben abban a hiszemben, hogy "niggert nem választanak meg soha Amerikában". És ezen nem változtat semmit, hogy ezzel jól rápacsáltak. És nekem is személy szerint Obama sokkal szimpatikusabb mint például Clintonné. Attól ez még alapvetően kérdőjelezi meg a választási rendszerük demokratikus voltát.

328387 1970.01.01. 01:00:00

Egyébként Obama nem lehet szívélyes Putyinnal. Kínába se mehetett volna el Kennedy. Csak Nixon.

283005 1970.01.01. 01:00:00

" Tény, hogy a választási módszer az USA-ban, teljesen nyílt. És demokratikus. De úgy tűnik mint ha nagy rizikó is volna betervezve, amitől nem félnek." Na ebből kb egy szó nem igaz Az amerikai válsztási rendszer úgy van megtervezve hogy bárki alapíthat pártot ,van is elég el is indulhat a választásokon de a két párton kívül matematikai esélye sincs senkinek Ez kb annyira többpártrendszer mint anno a szocializmusban a lengyelországi többpártrendszer mert ott is volt több párt Ha amrikában teljesen nyílt választási rendszer lenne akkor bejutna akár öt hat vagy akár mégtöbb párt is De egy nagyhatalmat ( nagyhatalom a régi birodalom mai megfelelője ) annyira tagolt pártszerkezettel egy percig nem lehetne írányítaniEzt a nagyhatalomi irányítási módszert az oroszok legalább nyíltan csinálják A kínaiak meg még annál is nyíltabban

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 32. kimitakevolt 2015. 10. 01. 13:47 Az idézet a századostol származik , de én egyetértek. Ez a két párt rendszernek történelmi múltja van, így alakult, és az itt élő embereknek megfelel. Tény az hogy az egyik érezhetően balabbra van, a Demokrata, de persze nem hasonlít az európai "szoci" pártokra. Mert arra nincsen igény. Hasonlóan a Kanadában 3 fő párt van. Az embereknek ez itt így jó.

328387 1970.01.01. 01:00:00

Kedves Little! Ha így lenne, akkor az FBI nem tartott volna fenn hatalmas apparátust a baloldal szétverésére. A szakszervezetek szervezett bűnözők általi megszállására. A kommunista párt visszaszorítására, szétverésére. Nem hozott volna létre erre külön titkos szervezetet (Cointelpro). Illetve gyilkosságok, célzott likvidálások végrehajtására, megszervezésére még ezen belül is titkosabb szervezetet, a Black Core-t. Az FBI módszereit részben vagy egészében átvette a kanadai titkosszolgálat is. De Ön sosem fogja merni megkérdezni abban a demokratikus országban, hogy vajon csak a cointelpro-t vették át, vagy a titkos célzott likvidálásokat is gyakorolták-e? Vagy hogy esetleg arra már Kanadában nem volt szükség?

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 34. ZorróAszter 2015. 10. 01. 17:00 Tagadhatatlan hogy volt egy idő, az 50-60 as évek amikor féltek a kommunistáktól. De azok az idők elmultak. Az ma már sehol sem "veszély".

328387 1970.01.01. 01:00:00

Kedves Little! A cointelpro-t nemcsak a kommunisták ellen hozták létre. Felléptek sima baloldaliak, szakszervezeti aktivisták, polgárjogi aktivisták és mások ellen is. És senki se mondta, hogy mikor szűnt meg, és egyáltalán megszűnt-e? Vagy hogy a célzott likvidálásokat végző, szervező részleg működik-e még. A Larry Flynt pornós elleni merénylet is 1978-as. Az a túladagolásos merénylet, amiben a felesége meghalt, az meg 1987-es. Ezek tipikus Black Core akcióknak tűnnek. A lebukott gyilkos a villamos szék helyett a bizonyítékok megsemmisítéséért cserébe belelő a pornósba és ezért megy börtönbe pár évre. A másik szintén: a lebuktatott dealer 20 év börtön helyett vállalja, hogy a szokásos 4%-os kokó helyett fincsi 40%-osat ad legközelebb neki. Csak nem tudják, hogy csak a felesége lövi magát. Larry Flynt csak szippantgat.
süti beállítások módosítása