elso

ujrakezdek

Japán vinyetták

1970. január 01. - littke

A nagyváros

Manapság az emberek többet utaznak. Sok újat látunk, sok helyen megfordulunk. Mindannyian jártunk már nagyvárosban. Megfordultunk pályaudvarokon, repülőtereken, megakadtunk a forgalomban, nyomkodtak mindenkit a buszon/villamoson.

De nagyvárosok között is van különbség és azon sok közül, amit én láttam, Tokió Shinjuku viszi a pálmát. Itt volt az az érzésem, hogy ez „non plusz ultra”. A 10 perc séta a Shinjuku állomástól a hotelig, felejthetetlen élmény volt.

Nézd meg a mellékelt 4 perces videót, nyelvtudás nem szükséges. A videó először a Shinjuku állomást mutatja, vonat, HÉV, metró, buszok, stb. sokasága, föld alatt és felett, majd kilép és megmutatja a környéket.

Képzeld el az érzést, ami minket itt elfogott, amikor poggyászunkkal leszálltunk a vonatról.

 

A tonhal árverés

Ez a híres tokiói halpiacon van, neve Tsukiji, vasárnapot és hétfőt kivéve, naponta, de nagyon korán. A rövid (5 perces) videón karosszékben ülve élvezheted.

A videót a Cousteau alapítvány (Ocean Futures Society) készítette, ők nagyon kritikusan nézik japán nagyüzemi halászati módszereit.

 

A nagysebességű vonat.

Ez a videó a japán bullet vonaton való utazást mutatja be. 10 perc. Hűen visszaadja az élményt. Mintha te utaznál Tokióból Kyotóba. Élvezd.

Mint mérnök felsorolok egypár nem köztudott megoldást, amit ezeknél a vonatoknál alkalmaznak a nagy sebesség elérésére, és amiről a videó persze nem beszél.

1/ A „mozdony” nem mozdony, csupán az irányító központ. Itt nem találsz „óriás” motort. A hajtott kerekek (és azok motorjai) az egész vonatra terjednek. Azt a gyorsulást, ami a magas sebesség eléréséhez szükséges csupán a mozdony kerekei egyedül nem lennének képesek (csúszás nélkül) produkálni.

2/ Az elektromosságot nagyon nagy feszültségen kapja az áramszedő. 25 ezer voltról (váltóáram) beszélünk. Az áramszedő speciális, nem szabad a kontaktusnak egy pillanatra sem megszakadnia, mert kárt okozó ív keletkezne.

3/ Ugyan nincsen éles kanyar, és a kanyarokban a vágány kissé dőlten épített, ez nem lenne elég. Így a kanyarokban maga az egész vonat (hidraulika segítségével) bedől, így az utasok semmit sem éreznek.

4/ Japánban földrengés előérzők vannak szerte az országban elhelyezve, amik a káros földrengés hullám oda érése előtt automatikusan leállítják ezeket a vonatokat. 300 km/ó sebességből 4 km szükséges a megállásra.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fressstart.blog.hu/api/trackback/id/tr538269770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klári 1970.01.01. 01:00:00

Nagyon jó, köszi! Japánban sajnos még nem jártam.

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 1. Klári (látogató) 2014. 09. 13. 14:08 Szívesen. Japán érdekes.

320591 1970.01.01. 01:00:00

Élmény veled járni a világban, Little! Ez is nagyon klassz írás! Csak tudod nekem volt egy japán barátnőm, aki hátizsákos diákként jött Magyarországra, beleszeretett egy magyar fiúba, terhes lett. A fiú elment, a japán lány a gyerekkel maradt Budapesten - s bár a családja Japánban él, azt mondja vissza nem menne soha... Érdekes nem?

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 3. Quick 2014. 09. 13. 14:25 + Karakán leány lehet!

320591 1970.01.01. 01:00:00

Az, nagyon helyes Mikéenek hívják, már olvasni is tud magyarul, történelmi lányregényeket szereti. A kislánya már nagy, az is helyes s kifejezetten szép.

11677 1970.01.01. 01:00:00

Kedves Little! Ahogy olvasom a bejegyzésed - európai szemmel - úgy gondolom, hogy Japán, Kelet Németországa. Vagyis, ami nekünk itt Európában Németország, az Keleten Japán. Legalábbis egyenlőre. Hacsak Kína nem múlja felül inkább utóbb, mint előbb.

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 6. lord 2014. 09. 14. 4:29 Érdekes gondolat. Van benn valami.