elso

ujrakezdek

ujrakezdek

Az emigrációról

2016. július 19. - littke

47 éve hagytam el szülőhazámat. Úgy érzem, a címbeli tárgyban van némi tapasztalatom. Legalább is kanadai viszonylatban.

Kanada egy 36 milliós ország. A lakosság 20%-a francia nyelvű, ők jobbára egy megyébe csoportosulnak, neve Quebec. A 36 millió megint csak 20%-a nem Kanadában született, hanem emigránsként érkezett. Van 1,5 millió bennszülött indián és eszkimó is. A muszlim vallásúak a népesség 3,2%-a. A 36 millió 20%-a „visible minority”, azaz színesnek minősül.

Kanada mindig is nagyszámú emigránst fogadott be. Jelenleg évi 250 ezret. Ezek egy része "családi bevándorló", azaz egy már itteni emigráns rokona, (kb. 65 ezer). A másik része „gazdasági” emigráns, (161 ezer), míg a harmadik része menekült, kb. (24 ezer.) A gazdasági emigráns kérvénye egy szűrőn megy keresztül. Nem mindenki kap beutazási engedélyt. Az iskolázottság, nyelvtudás, a szakma és az itteni igény arra a szakmára, valamint (ha jól tudom) az illető kora, mind számít. A menekültekben is kell hogy legyen választás, nem tudom, hogy mik a szempontok, már csak azért is, mert több a jelentkező, mint akiket az ország befogadni tervezett.

Kanadában nincsenek „vendégmunkások”. A nyári agrármunkások, a gyermekgondozók, és a hivatalosan meghívott szakemberek, kivételek.

Az emigránsok juttatásai/jogai ugyanazok mint az állampolgároké, csupán szavazni nem szavazhatnak és katonának nem szegődhetnek el.

Az emigráns már négy év múlva, ha az egyik nyelvet (angol vagy francia) elsajátította, állampolgárságot nyerhet.

 Állam polgárság felvétele:emigráns stream img

Az utóbbi években nagy részük a harmadik világból érkezik: India, Fülöp Szigetek, Pakisztán, Kína.

Az emigránsok nagy része mindig is a nagy városokba tömörült: Toronto, Vancouver, Montreal a vezetők ebben. Itt találsz városrészeket, ahol az angol nyelv alig használatos. Vidékre, falukba, kis városokba emigránsok ritkán mennek.

Torontóban, egy közel 5 milliós város, az ottan élők fele, nem Kanadában született. El tudsz képzelni egy Budapestet ahol az ottaniak fele nem Magyarországon született? Kétlem!

Az emigránsok nagy része, a magyar származásúak is, az itteni jobb élet ígéretében, annak elérése érdekében érkezett. Egymással szeretnek szocializálódni, feleségük, ha nem dolgoznak, ami ugyan manapság ritka, sokszor nem tanul meg angolul (franciául). Olyan boltokban vásárolnak, amit hazafiak vezetnek, ugyanazt az ételt eszik, amit az anyaországban ettek, és hétvégeken saját körükben szórakoznak, saját templomaikban imádkoznak. Ha tehetik, a szabadságukat az anyaországban töltik és sokjuk, az anyaországba vonul vissza nyugdíjasnak, mint kettős állampolgár, kanadai nyugdíjjal és saját félretett pénzükkel.

 Toronto etnik negyedei:emigráns térkép

Szóval az első generáció nem igen adaptálódik az itteni viszonyokhoz, marad lelkileg magyar, olasz, vagy kínai. Ez nem azt jelenti, hogy nem hasznos tagja Kanadának, mert szorgalmas, adót fizet, gyerekeket szül/nevel, szavaz. Tehát hozzájárul az ország gyarapodásához.

A gyerekük azonban, ezzel ellentétben az iskolákon keresztül, ismeretes lesz és megbarátkozik az itteni viszonyokkal, és, mást nem is ismervén, akarva akaratlanul „igazi kanadaivá” válik. Egypár generáció még esetleg beszéli anyjuk nyelvét, ápolja az anyaország kultúráját, szokásait, de előbb utóbb, az olvasztótégelybe olvadnak, és csak a bőrük színe, a szemük vágása emlékeztet arra, hogy őseik távolról jöttek.

Jobb ezt az elején belátni, ez vár az emigránsokra, illetve azok leszármazottaira.

Mivel az itten élőek mind valahonnan jöttek, itt nem nagy szó az, ha te frissen jöttél, máshonnan, mint az első telepesek. Megkülönböztetés egy furcsán hangzó név után, a törött angolért majdnem hogy nem létezik. Mindenki egy bizonyos fokon emigráns, ez egy emigráns ország.

Azt nem mondom, hogy azok a családok, akik már régóta itt éltek nincsenek kapcsolataik során előnyösebb helyzetben, csupán azt, hogy az ajtók nyitva állnak mindenki előtt, jobban, mint máshol, például Európában. Azt sem mondom, hogy érkezésed után az alkalmazók nem igyekeznek kihasználni, kevesebbet fizetni, amíg jómagad megismered a dörgést és itteni tapasztalatot szerzel.

Otthon szerzett végzettséged elismeréséért is meg kell majd küzdened. Vizsgákon kell keresztül menni, sokjuk, például az orvosok esetében, rendkívül nehéz, főleg középkorú embereknek, ha másért nem azért, mert a nyelvtudásuk hiányos.

 Toronto, etnik boltokkal teli utcák egyike:emigráns toronto img

Mégis, jó pár magyar ismerősünk, Kanadában telepedett le több év nyugat európai tartózkodás után. Volt egy házaspár ismerősünk, akik Svájcból érkeztek, a másik, Svédországból. Az ember azt hinné ezek tökéletes helyek, és persze közelebb vannak Magyarországhoz. Az anyaföldtől való távolság (valljuk csak be) egy bevándorlónak mindig fontos.

Amikor megkérdeztem őket mi volt az ok, hogy végül is ide átjöttek, a válasz ugyanaz volt: a svájciak/svédek hidegek voltak velük szemben. Szociális vonalon egy távolságot éreztek. Nem úgy, mint itt, ahol vállon veregetnek:”Hé, Magyarországról jöttél? Hol van az? Mesélj!

Ha köztük élsz, nem egy etnik gettóban, nagyon gyakori, hogy itteniek aránylag hamar barátaid lesznek. Mentek együtt családostól kirándulni, kempingezni, vacsorára hívnak. Viszont hívod őket. Egyszóval veled, mint egyenlővel bánnak, elismerik, hogy te ide tartozol. Ennek az országnak a multja a kulturája sokkal egyszerűbb, az elvárások az itt letelepedni akaróaktól minimálisok. Dolgozz, fizess adót, tiszteld a törvényeket, beszéld a nyelvet. Ez, és nem több.

Véleményem szerint Európában az emigránsokkal, és az emigrációval csínján kell bánni. Valljuk be Európa a „régi” világhoz tartozik. Meggyőződésem, hogy az ottani elvárások az emigránsoktól nem reálisak. Főleg kultúrális vonalon. Az emigránsok, de még gyerekeik sem fognak magukban büszkeséget érezni, Voltaire, Vörösmarty, Goethe, vagy Ibsen neve hallatán. Nem valószínű, hogy beszélgetéseikbe ezektől az óriásoktól idézeteket fonnának. Eredményeként a bánásmód a bevándorlókkal/menekültekkel, dacara a nagyvonalú anyagi segítségnek és az egyenlőséget biztosító törvényeknek, megkülönböztető. És ezt ők, nap mint nap tapasztalják. Szociális szituációknál, az iskolában, állás keresésnél….főképpen akkor, ha másvallású, más színű az illető, avagy neadjisten a keresztneve Ali.

Menekültek, valahol az EU-ban: emigráns1 stream img

Jobb ezt, mint például Japánban, belátni, és kevesebb emigránst befogadni, és azokat a befogadás előtt jól meg kell válogatni. Mert az emigráns mindezt nem látja, az vakon egy gazdagabb, „jobb” világba akar jönni, amit nem ismer. És csak jóval később fogja észrevenni, hogy az új hazája értékrendszerével nem képes megbékülni, hogy ő nem egyenlő az „őslakókkal”, és nem is lesz. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fressstart.blog.hu/api/trackback/id/tr568892750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2016.07.19. 13:34:06

Ez egy józan hozzáállás a menekült kérdéshez, gratulálok!
Ha pedig követed mostanában az európai helyzetet, akkor láthatod, minden napra akad egy bevándorló terrorista megnyilvánulása, ami elfogadhatatlan.
www.origo.hu/nagyvilag/20160718-baltas-tamadas-wurzburg.html

littke 2016.07.19. 15:42:17

@Kincse-:
igen ez sajnálatos. Persze ezek jórésze őrült, de akkor is...

Drizari 2016.07.19. 17:15:25

Kanada más, mint az európai országok, más a történelmi múltja, és a migránsbefogadása is szelektáltabb, mint ma Európáé. Európa a befogadóbb, ide nem értve Magyarországot, ennek isszák is a levét az angolok, a svédek, a németek, a franciák. Mai példa:

A délkelet franciaországi Garde-Colombéban egy 37 éves marokkói férfi megkéselt egy 46 éves nőt és három lányát, mert hiányosnak találta az öltözéküket. A legfiatalabb, mindössze 8 éves kislány életéért küzdenek az orvosok. A támadás a család nyaralója előtt történt, a férfi a szomszédban lakott. A támadás után a marokkói beült az autójába, és elhajtott, de a rendőrök elfogták.

Kanadában évente mennyi támadás éri a lenge öltözetű asszonyokat-lányokat? És közülük mennyit fogdosnak, vagy erőszakolnak meg? Tudsz példát, hogy lenge öltözete miatt kanadai nőket akart egy migráns megtámadni?

littke 2016.07.19. 17:54:15

@Drizari:
Igen pont ezt írtam, én nagyon kevés hasonló esetről tudok itt Kanadában.
Nincs mentség az általad leírt viselkedésre, amit írok azonban az, hogy itt nem probléma beilleszkedni, ott Franciában meg igen.

Drizari 2016.07.19. 18:22:24

@littke: Ha az európai országok is olyan szelektív migránspolitikát és gyakorlatot bírnának alkalmazni, mint Kanada, itt sem volna semmi probléma. De nem fogalmaztam pontosan. Európában most a legfőbb gond a menekültek áradata. Velük szemben képtelenség olyan szelekciót végrehajtani, mint amit gyakorol Kanada. Ráadásul a beáramló irdatlan tömeg további útja nagymértékben függ Törökországtól. Ezért bánnak az európai politikusok kesztyűs kézzel Erdogannal.

Neked azt kellene világosan látni, hogy Kanadába nem a menekültek irdatlan mennyiségű tömege árad, hanem migránsok jelentkeznek, akik közül a kanadai állam válogat, aki valamiért nem tetszik, azt nem engedik be az országba és visszaküldik. Te hová küldenél egy Aleppoból menekültet, akinek lebombázták a házát? Ráadásul a zöldhatáron jött át és nincs semmi igazolványa, de az ismert háborús körülmények miatt le sem bírod ellenőrizni a személyét?

Drizari 2016.07.19. 18:30:56

Az előbb elfelejtettem megkérdezni: Kanada máig mennyi menekültet (nem migránst, hanem menekültet) fogadott be tekintet nélkül az életkorára és a végzettségére ... akiknek esetleg hiteles személyi okmányaik sincsenek?

littke 2016.07.19. 19:11:29

@Drizari:
Én nem vitatom hogy kontinentális Europa helyzete most nem az amit leírsz, és tényleg nagyon nehéz. Már Angliának is könnyebb, a Csatorna miatt.
És ezen tényleg nem lehet változtatni, csak hosszútávon.....esetleg.
Kanada tudtommal a menekültekben is válogat, példaképpen családosokat előnyben részesit, egyedülálló férfiakkal szemben.
Én csupán azt mondom, hogy azok akik ide végül is bejönnek, jobb körülmények közé pottyantak, mint akik az "öreg" EU-ba mentek.

Drizari 2016.07.19. 19:56:38

@littke: Teljesen más körülmények fogadják a Kanadába bevándorlót/menekültet, mint Európában. Ezeknek az embereknek túlnyomó többsége muszlim, jöjjön akár Afrikából. Eddig az európai nagyvárosok némelyike véres és sok civil áldozattal járó merényleteken mentek keresztül a vallás nevében. Ez a 17 éves afgán kölök is (föntebb a róla szóló link "Kincse-"-nél) a hitetlenek kiirtásával fenyegetőzött egy előkerült videofelvételben. Mert állítólag tudomására jutott, hogy egy barátját megölték Afganisztánban. A német szociális minisztériumban dolgozott gyakornokként.

Mára kialakult a frász az "arab kinézetűek" láttán. Az egyik népszerű reggeli rádióműsor hölgytagja mesélte ma el, hogy hétvégén a kisfiával moziban volt, és tőlük nem messze egy ilyen kinézetű ült. Csomag volt nála, és a film alatt feltűnően izgett-mozgott. Amíg ki nem jöttek a moziból, egész idő alatt tiszta ideg volt, s az járt a fejében, mit tegyen a fia védelmében, ha az illető elkezd arabul kiabálni.
Ez történik nálunk, ahol még nem is volt merénylet. Csodálkozni kellene ezen az előítéleten?

Teréz Anyabagoly 2016.07.19. 21:13:48

Little!

Európának olyan kulturális értékei vannak, amire még az amerikai milliárdosok is áhítattal tekintenek. Nem véletlen, hogy svájci iskolákban taníttatják a gyerekeiket. Ezt mindenképpen meg kellene őríizni, ekkora tömegű, más értékrendű bevándorlótól lehetetlen megvédeni az építészeti értékeinket... Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem csupán a terroristáktól kell félni... Kanada gondolkodás nélkül visszaküldte a tömegesen odament borsodi romákat, pedig nem milliókról, pár ezer emberről volt szó! Az még csak hab a tortán, hogy a visszaútra a repülőjegyet a magyar államnak kellett állni! Ennyire védik az országok nyugalmát - jogosan!
Ahhoz, hogy egy bevándorló ott új életet tudjon kezdeni, már a nyolcvanas években sem volt könnyű. Egy ismerős házaspár a nyolcvanas évek végén disszidált. Svéd befogadótáborban töltöttek 2 évet, ahol megtanultak tökéletesen angolul, a svédektől még sem kaptak állampolgárságot. Így kértek Kanadába bevándorlást, de mivel nem volt befogadó ismerősük egyházi segítséggel tudtak letelepedni, de aggoz, hogy lakhatást, munka lehetőséget kapjanak a közvetítő egyháznak 10 millió forintnak megfelelő összeget kellett letenniük. Igaz, onnantól kezdve sikeresen megkapaszkodtak, felemelkedtek, utazgatnak a világban, de nem volt egyszerű történet és két képzett, nyelvet beszélő, kulturált emberről volt szó.
Akkor most Európától miféle empátiát, válság kezelést vár el a világ? Szerintem Amerikának és Kanadának is be kellene szállnia a befogadásba, ha már annyira nincs hova visszaküldeni őket...

littke 2016.07.19. 21:26:28

@Teréz Anyabagoly:
Egyetértek.
Azokra akik ide repülnek mint turista és akkor itt menekült jogot kérnek, gyanusan néznek az itteni hatóságok. Jobb onnan megkérni és várni az engedélyre.

littke 2016.07.19. 21:28:54

@Drizari:
Az előitélet amit leírtál a moziban nem hasznos. Dehát tudom, van, de valahogy a helyzetet csak még rosszabbá teszi.

gyászhuszár 2016.07.20. 19:07:08

Jo iras! Es csak megerosit dontesemben! Koszi!

swfla 2016.07.20. 19:29:16

"az ajtók nyitva állnak mindenki előtt, jobban, mint máshol, például Európában"

Ezt a reszt azert majd gondold at megint, ha lesz idod. Ne felejtsd el, hogy az internethez masnak is van hozzaferese, pl. akiknek radikalisan mas a velemenyuk ebben a temaban...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2016.07.20. 19:29:42

Volt lehetőségem éveket élni Kanadában, ott is Toronto városában. Más a véleményem. A kanadaiak rettenetesen agymosottak - napi szinten dől beléjük a mocsok a tévéből és rádióból. Az újságok folyamatosan hazudoznak. Eltitkolnak - ez szebb szó. Maradjunk így. Toronto egy csodálatos város - még olyan 20-30-50 évig, amíg úgy-ahogy tartja magát, mert nem fejlesztik, csak külsőleg iparkodnak "láttatni", miközben a teljes infrastruktúrája omladozik. Volt részem megtapasztalni. Leáll veled a metró két állomás között és bemondják, hogy elment az áram.
Elment az áram? És mikor jön vissza? Ki tudja? Az egykor okosan és gondosan épített és tervezett ország lassan leamortizálódik, mert a fekete-szürke-barna réteg nem építeni és fenntartani, hanem lakni és felélni érkezik. Rengeteg példát tudnék mesélni. Volt pár osztálytársam, ismerősöm és később munkatársam. A nyitott ablaknál működtetett, segélyből fenntartott klíma az menő dolog, de a munka, a munkakeresés és a becsületesség... az nem annyira.
Sok a szemét, a tönkrement épület, a járdák, a közterületek... Én a mai napig imádom Torontót, fogok is még ellátogatni oda, de az a hájp, ami onnan ömlik és amiért sokan irigylik Kanadát, érthetetlen. Tudom, nem mondtam elegendő példát, de hadd ne írjak kisregényt a keletiekről meg a feketékről meg az egyebekről, akik miatt iszonyatos a különbség a régen ténylegesen irigyelhetett Kanada és a mai egyre süllyedő között.

De ez csak az én véleményem. Mondom - laktam ott, éltem és dolgoztam ott, nem turistaként köpködök. De minden vélemény szabad... :-)

Ladislav 2016.07.20. 19:38:06

Jó poszt volt. Ez lenne a reális hozzáállás az EU vezetőitől. Az európai kultúra megőrzése. Senkit nem zavarna, legalábbis keveseket, ha egy arányban és létszámban kisebb mennyiségű bevándorló érkezne, mint az elmúlt években is, de ezekkel a százezres mennyiségekkel ne dobálózzunk! Kislétszámban, beilleszkedni akaró és tudó emberek néhány ezres létszámban jöhetnek, de csak azok, akikre szüksége van az országnak, vagy minden kétséget kizáróan menekültek. Például, ha évente jönne 5000 ember "más kultúrkörből", erősen megszűrve, akkor 10 év alatt ez még mindig csak a lakosság 0,5%-át jelentené. Mindenkinek a gondját nem tudja megoldani Európa. Ennyi erővel 500millió embert is be kellene fogadnia a rasszista, kirekesztő fehér kontinensnek.

eMJe 2016.07.20. 20:04:15

Mindig is Kanada volt az első helyen nálam, ha azon gondolkoztam, hová mennék, ha innen menni kell. Jó írás, de most se lettem előrébb, mert rokonom nincs kint :D

tede 2016.07.20. 20:18:16

A dolgozni akaró bevándorlóval soha nem volt és nem lesz gond. A gond leginkább a dolgozni nem akarókkal van vagy akik irreálisan gondolkodnak a munkaerőpiacon (mondjuk egy triviális példa, hogy felveszik mosogatni, aztán b.szik bejárni pontosan dolgozni)

littke 2016.07.20. 20:51:06

@gyászhuszár: Hello és köszönöm hogy erre jártál.

littke 2016.07.20. 20:54:56

@swfla:
"az ajtók nyitva állnak mindenki előtt, jobban, mint máshol, például Európában"
Kár hogy ebben nem értesz egyet. Nekem számtalan arab, indiai/pakisztáni és kinai/koreai kollegám volt, semmi megkülönböztetésben nem részesültek.
Európai munkagyakorlatomnincsen, de beszéltem olyanokkal akik ott dolgoztak.

littke 2016.07.20. 21:02:06

@Tom Bobb:
20 évet éltem Torontóban, 27-et, most itt, Ottawában. Toronto nagyot változott az utóbbi időkben, de még mindig nagyon szeretem és sokszor járok arra. A magas házárak arra utalnak, hogy még mindig sokan jönnek ide, sokan akarnak itt élni.
A város változik, olyan negyedek, amik nemrégen leromlottak voltak: Cabbagetown, King/Queen St East és a Jarvis-Parliament St környékei ma keresett, "yuppy" negyedek. A közlekedés talán nem javult ilyen mértékben....

littke 2016.07.20. 21:06:17

@eMJe:
Ha jó a szakmád, ha még fiatal vagy, ha beszélsz angolul kérje bevándorlási engedélyt a Követségen, Bp.-en. Nem kell rokonság, anélkül is van esélyed.

littke 2016.07.20. 21:07:21

@tede:
Igen. De a legtöbb bevándorló dolgozni akar, feljutni akar.....

luis5 2016.07.20. 21:41:56

Japan gyakorlatilag 0 migranst fogad be. Mert nem japanok-ennyi. Es senki nem kopkodi oket.

Naaze 2016.07.20. 21:58:22

Csaladommal szinten Kanadaban Torontoban elunk jo par eve es maskent latjuk a dolgokat, talan azert mert nem tobb evtizede lakunk itt.
Tapasztalataink alapjan a tobbedik gemeracios kanadaiak egyaltalan nem fognak keveredni mas kulturabol erkezokkel vagy ez nagyon ritka. Kanadaban minden kultura es nagyobb kozosseg fuggetlenul el egymas mellett; az elmult 20-30 evben betelepultek a sajat kozossegeikben elnek es nem keverednek, az nem igazan tipikus, hogy egymassal akarnak baratkozni..Nem igazan alakul ki, hogy kanadai vagyok kanadai nemzeti tudat hanem az van hogy x nemzetisegu aki Kanadaban el... Teljesen mas mint pl. az amerikaiaknal ahol mindenki aki ott el "amerikaiva valik" az amerikai nemzeti ontudat rendkivul eros, egy a kultura egy nemzet. Ott akarki akarhonnan jott bizonyos szinten feladja volt nemzetiseget es eli az amerikai eletet. Kanada nem ilyen. Sot egyre inkabb elkulonulnek a nemzettisegek, Torontoban szinte keruletre lebontva, lasd a terkepen, hogy ez jo vagy nem majd tobb evtized mulva elvalik, de a lenyeg az hogy egy betelepulo nem fog konnyeden se allast kapni se kapcsolatokat kialakitani, mert azok egy mar tobbedik generacios kozosseg zart rendszere ahova rendkivul nehez bekerulni... Igy aki a svedeket hidegnek talalta az itt csak egy feluletes szintig fogja ugy erezni hogy a kanadaiak mennyire baratsagosak, ami eleg messze van egy baratsagtol de meg a haveri szinttol is...

littke 2016.07.20. 22:07:38

@Naaze:
Én a saját tapasztalataimról írok.
Kanada hivatalos emigrációs politikája a "multiculturalizmus" míg Amerikában ez nincsen, ott az "olvasztótégely" van.
Ennek ellenére a kanadai és az amerikai mindkettő nagyon hasonló ember, és hasonlóan viszonyul az emigránsokhoz, szerintem jóval nyiltabban, mint az európai, aki a kultúráját félti, és a nemzetiségét érzi hígitva az emigránsok láttán.
Itt ez nincsen.
Igen Torontóban vannak nagy indiai/pakisztáni és kínai negyedek, de ilyenek mindig is voltak csak olasz és portugál volt.
Előbb utóbb mindenki beleolvad.

littke 2016.07.20. 22:09:26

@luis5:
Igen. Szerintem egy országnak joga van ezt elhatározni.
Persze a japánoknak jót tenne egy kis emigráció-szerintem-de ha ők nem akarják, legyen nekik az.

Naaze 2016.07.20. 22:45:49

Termeszetesen egyettertek, hogy a kanadaiak rendkivul nyitottak bevandorlassal kapcsolatban azonban Europa nyugati fele, szinte teljes nyugat europa ugyanigy elfogdta a betelepuloket es itt nem csak a mostani bevandorlasi hullamra gondolok. Mai ujsaghir 20millio kelet-kozep del-kelet-europai telepult Nyugat Europaba az elmult 25 evben A velemenyem, hogy ugyanolyan nyiltsaggal fogadtak oket mint a kanadaiak. Valamint mind Kanadanak mind Nyugat Europa gazdasaganak szuksege van betelpulokre.
Egyebkent erdekes olvasni a Mo-i bevandorlassal kapcsolatos velemenyeket, mivel Mo senkit nem fogad be es senkivel aki mas nemzetisegu az orszag lakossaganak nagy tobbseg nem nyitott

ludwigvan 2016.07.20. 22:57:30

@Ladislav:
Szerintem elszámoltad magad. Először azt írod, hogy milyen jó ez a fajta "megválogatjuk a bevándorlóinkat" hozzáállás, és hogy itt is ez kéne. Aztán kifejted, hogy évi 5 ezer bevándorlót kéne beengedni. Ha átvennénk Kanada bevándorláspolitikáját (36 millió lakos - 250 ezer bevándorló), akkor a 10 milliós országunknak év 70 ezer bevándorlót kéne befogadni.
Jó lenne mondjuk tudni, hogy akkor végülis littkének vagy Naazénak van igaza, és elfogadnak a kanadaiak teljes értékű embernek vagy nem. Pillanatnyilag nem tervezem a kivándorlást, de azért jó lenne tudni, mert Svájc közelebb van. :-)

swfla 2016.07.21. 00:56:51

@ludwigvan: a rovid valasz, nem.

Nem fogadnak be, mert nincs kanadai szakmai tapasztalatod, mert overqualified vagy, stb... a kifogasoknak eleg hosszu a listaja. De a teny az, hogy a gazdasaguk nem eleg eros, hogy foglalkoztassak a bevandorlokat. Ha van olaj, akkor lehajolnak erte, mert ahhoz nem kell esz, de olyan szintu ipari termelest, mint amit Ny-Europa vegez, ne varj.

Jo lenne, ha ideszedulne ketkezi munkaero is, hogy a tapasztalatairol beszamoljon, mert nincs kedvem annyit irogatni, de a sajat tapasztalatom az, hogy nem egy hasraeses az atlag kanadai.

Well... 2016.07.21. 02:20:33

@Drizari: a valasz 1xu konkretan 0 (nulla)~24e sziriai menekult erkezett canadaba azelmult 6 honap alatt, mind atesett elozetes szuresen egy menekult taborban, mielott repulore ulhetett volna, konkretan nincs 1 sem aki egyedulallo ferfi, csak es kizarolag csaladosak johettek canadaba, szemelyes tapasztalatom , h a kivallasztasnal mindenk el let mondva, h "canada az egy katolikus orszag, a nepek ennek megfeleloen elnek, oltozkodnek, ha nem teccik ne gyere !" (nem viccelek, konkretan halottam egy muzulman bevandorlotol)

mas : az alampolgarsag nem lesz meg 3 ev alatt, vagy regen irtad a blogot, vagy nem figyeled a sajat torvenyeinket :o))

Well... 2016.07.21. 02:30:12

@Kelly és a szexi dög: Ben voyon donc pas une esti péquiste :o))

Well... 2016.07.21. 02:38:56

@littke: neked adok igazat ebben a kerdesben, a 3 generacio mar kanadaikent gondol magara eloszor, es csak masodlagosan akarhonnan is jon eredetileg... itt montrealba az utolso nepszamlalasnal uugyemlexem ~12e ember irta be a magyar eredetet, oszt magyar osszezurduleseken megjelenik par 100 emberke.

Well... 2016.07.21. 02:42:47

@ludwigvan: igen elfogadnak teljes erteku embernek, borszinre, nemre, vallasra valo tekintetnelkul, sott ha lathato kissebsegnek teccik lenni, akkor munkat talalni is konyebb , foleg allami cegeknel, nekik kotelezo felmutatni nagy (tulnagy) % kissebsegi dolgozot, mert kulonben szo eri a haz elejet !

Well... 2016.07.21. 02:52:48

@swfla: Savanyú a szőlő ??? itt szemelyemben egy atlag canadai dolgozo, ketkezi raadasul (kiveve mikor egyik kezzel a seggemet vakarom) . Mit ertesz atlag kanadain ?? a betanitott munkastol (2kezi) te mit varsz ? ha gondolkodni tudna akkor nem betanitott lenne, ez nem canadai sajatossag. szerintem. ha meg neked egy hr-es azt mondja, hogy tul tanult vagy arra a munkara amire jelentkezel, akkor lehet,h rosz helyen keresel munkat, talan olyat kene keresni amire jo vagy . Csak nem az egyik tul okos hazamfiahoz van szerencsem, aki mindenkinel mindent jobban tud, felsobrendusegevel sikeresen kovacsolja a magyarok rosz hiret ???

littke 2016.07.21. 03:32:28

@Well...:
3 év
Menj:
www.immigrationpros.ca/index.php/Canada/become-canadian-citizen.html?gclid=CL3h5IG0g84CFYKFaQodgHoNTw
Idemásolom mi kell:
Age: at least 18 years old
Have permanent resident status
Have resided in Canada for at least 3 consecutive years (short absences do not affect the application)
Have sufficient knowledge of French or English (for people between 18 and 54 years old)
Have a clean criminal record
Pass a test of knowledge about Canada

Well... 2016.07.21. 03:40:48

@littke: ugye viccelsz .... komolyan letezik a hivatalos allami emigracios es allampolgarsagi oldal, es erre te belinkelsz valami emigracios ugynekseg oldalat .... komyorgom, ezert gondolja a vilag, h a canadaiak hulyek :o))

news.gc.ca/web/article-en.do?crtr.sj1D=&crtr.mnthndVl=12&mthd=advSrch&crtr.dpt1D=6664&nid=832219&crtr.lc1D=&crtr.tp1D=930&crtr.yrStrtVl=2008&crtr.kw=&crtr.dyStrtVl=1&crtr.aud1D=&crtr.mnthStrtVl=1&crtr.page=4&crtr.yrndVl=2014&crtr.dyndVl=31&_ga=1.44485927.224219604.1469064039

June 19, 2014, the Strengthening Canadian Citizenship Act received Royal Assent and became law, require applicants to be physically present for four years (1,460 days) in a six-year period, and require applicants to be physically present in Canada for at least 183 days per year in four of the six years.

:o))

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.07.21. 06:11:32

Jó, hogy pont koreai boltokat fényképeztél.

Drizari 2016.07.21. 06:42:57

@Well...: Illegális utakon (csempészútvonal, zöldhatár) akkora tömeg ostromolja az országhatárokat, hogy képtelenség szabályozott körülmények között kezelni ezt a rohamot. Az uniós jogszabályok nyitott fogadótáborokban való elhelyezést írnak elő, így onnan bármikor továbbmehetnek, mielőtt a személyazonosságuk le lenne ellenőrizve. Így semmilyen befogadó szelekcióról itt szó nem lehet, a kultúrájuktól teljesen idegen körülményekre felkészíteni se lehet őket. Az érkező tömeg zöme egyedülálló katonakorú férfi. Az uniós szabályok miatt vissza se lehet őket toloncolni, ha menekültstátuszt kérnek, ezt viszont ki kell(ene) vizsgálni, ami időigényes folyamat. Személyi iratok nélkül jönnek, nevüknek és származási országuknak azt kell elfogadni, amit bediktálnak. Tegnapi hír: Ausztria belügyminisztere javasolja, hogy ne kaphassanak munkavállalási engedélyt, így talán leállna a bevándorlási hajlandóság. Megjegyzem, ennek semmi értelme, mert elszállásolni és etetni akkor is kellene őket. Jelenleg az EU velük szemben tehetetlen, Magyarország meg úgy védekezik ellenük, ahogyan az állami vezetés jónak gondolja.

inkvisitor 2016.07.21. 08:07:48

@Drizari: Már bocsánat, de a kanadai éghajlat mellett kicsit nehezebb a lenge öltözék viselése. :)

tlantos 2016.07.21. 09:41:14

inkvisitor : nemleyik sotet gyalognak eleg, ha nincs rajtad sapka, mar az is lenge.

Az EU-nak meg fel kellene mar ebredni, hogy nem kellene tobb jogot adni a "menekulteknek", mint a sajat lakoinak. Az idiota politikajuk vezetett ehhez a káoszhoz.
Pedig egyszeruen megoldhato lett volna. Van papirod? Nincs? Ott a kijarat. A tobbit meg bezarni, nem megy sehova, amig le nem ellenorzik, hogy mit hazudott, es mit nem. Aki hazudott, azt lehet elkuldeni.
A tobbi meg elfogadja, hogy mivel o ker szivesseget, nem o mondja meg, hogy mit szeretne.
Vasarnap templom es rantott sertesszelet, a kendot es a mecsetet meg el lehet felejteni. Ha ez nem tetszik, megintcsak lehet a kijárathoz faradni.
Na aki ezek utan meg megmaradt, tud es AKAR dolgozni, az maradhat, a tobbinek meg lehet mutatni a kijaratot.

Ladislav 2016.07.21. 10:22:07

@ludwigvan: @Ladislav:
"Szerintem elszámoltad magad. Először azt írod, hogy milyen jó ez a fajta "megválogatjuk a bevándorlóinkat" hozzáállás, és hogy itt is ez kéne.Aztán kifejted, hogy évi 5 ezer bevándorlót kéne beengedni. Ha átvennénk Kanada bevándorláspolitikáját (36 millió lakos - 250 ezer bevándorló), akkor a 10 milliós országunknak év 70 ezer bevándorlót kéne befogadni."
Megválogatva és mértékkel. A számoknál maradva, ha már azzal volt problémád, így kezdtem, hogy "Például, ha évente jönne 5000 ember ...", amit csak a példa kedvéért írtam. Személy szerint nem támogatom, hogy egy az egyben vegyük Kanada, vagy más ország bevándorláspolitikáját egy az egyben, csak bizonyos elemeket. Nem kell sem a kanadai számokkal, sem a kanadai arányokkal versenyezni. A helyi viszonyokat kell figyelembe venni.
Valamint még a posztban leírt hasonló választ tudnék adni: "Véleményem szerint Európában az emigránsokkal, és az emigrációval csínján kell bánni. Valljuk be Európa a „régi” világhoz tartozik...."
Magyarország arányaiban nem tud annyi alacsonyan képzett embert felszívni és foglalkoztatni, mint Kanada. Közép-Magyarországtól, Nyugat és Észak-Dunántúltól eltekintve nem tud az ország nagy létszámú, nyelvet nem beszélő munkaerőt elhelyezni, sőt még a helyben lévő munkaerő foglalkoztatása sem megoldott mindenütt, a sikerpropaganda ellenére. Na erre évente, az általad említett 70ezer embert behívni biztos kormánybukás és a társadalmi hatásokról még szó sem esett.

"Jó lenne mondjuk tudni, hogy akkor végülis littkének vagy Naazénak van igaza, és elfogadnak a kanadaiak teljes értékű embernek vagy nem. Pillanatnyilag nem tervezem a kivándorlást, de azért jó lenne tudni, mert Svájc közelebb van. :-) " Személyes tapasztalatom nincs, de régóta külföldön élő barátok, ismerősök elmondása alapján ritka kivételek voltak, ahol hamar (néhány éven belül) elfogadták őket teljesen és már-már barátnak tekinthették a körülöttük élőket. Pont Kanadából két vonalról is hallottam nem túl hízelgő véleményeket, fiatal, becsületes, dolgozó, büntetlen előéletű házaspároktól (Azért jókat is hallottam.).

Ladislav 2016.07.21. 10:25:41

@tlantos: Egyetértünk, csak annyi kiegészítéssel, hogy esetleg a "Van papirod? Nincs?" kérdésre nemmel válaszolók egy részét a lekáderezés idejére ugyanúgy el lehetne különíteni. Nem mindet, csak akinek van szakmája, vagy a belekérdezések alapján valóban menekültnek tűnik.

Drizari 2016.07.21. 13:23:04

Szerintem az Uniónak olyan menekültpolitikát és gyakorlatot kellene folytatni, mint amit Kanada folytat. Talán egy kis különbséggel: nemcsak házaspárok jöhetnének. De a kanadai gyakorlatot már nem lehetne megvalósítani, hiszen a franciáknál utcák forgalma bénul meg ima idején, mecset hiányában tömegével lepik el az utcákat és végzik el földreborulós imájukat naponta ötször. Ma elhangzott hír: a bajor belügyminiszter szerint nem szabad beengedni (Németországba) bizonytalan személyazonosságú személyeket. Ausztria a magyar határszakaszon is akar kerítést építeni (eddig csak a szlovák részen épített), mert szerintük naponta 50-80 illegális határátlépő érkezik hozzájuk Magyarországról.
Fokozódik az európai migráns és menekült helyzet. Egyre több, eddig megengedő politikát képviselő ország kezd felébredni, és szeretné valamiféle intézkedések bevezetésével lefékezni, vagy megakadályozni a tömeges beáramlást.

littke 2016.07.21. 13:25:10

@Well...:
OK, én tévedésem, Aug 2014 -től, nem 3 év, hanem 4.
Bill C 24, Harper egyik utolso csínja.

Drizari 2016.07.21. 13:45:33

A franciák öt éve küzdenek a problémával, de a mai napig nem sikerült nekik megoldani. Nézd:

www.youtube.com/watch?v=-Pa27qioBUM

Nem szeretnék látni hasonló jeleneteket a Körúton, vagy a Rákóczi úton.
littke: Torontóban is lehet látni ilyen utcai imádkozásokat?

littke 2016.07.21. 17:06:33

@Drizari: Nem. Van saját moszkjuk ott imádkoznak.

tlantos 2016.07.22. 08:43:28

@Ladislav: usse kavics, ezzel meg egyet tudok erteni. De addig bezárva.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2016.08.13. 21:20:14

@swfla: Kicsit megkésve. Kétkezi munkaerő voltam Kanadában, reggeltől estig dolgoztam, nem is kerestem rosszul. Ami tény, hogy amikor kanadaiakkal dolgoztam együtt, jobban ment a kávézgatás meg a cigizgetés, mint a munka, de amikor másokkal, például lengyelekkel vagy magyarokkal, akkor nyomtuk az ipart, ahogy kell.
A kanadaiak, lett légyen azok feketék vagy szürkék, fehérek vagy sárgák (vagyis nem echték) nem igazán tudják megfogni a munka végét. Ezért is tart ott Toronto és a többi város, ahol - az évtizedekkel ezelőtt épült infrastruktúrát használják és szépítgetik, épületeket bontanak és újítanak fel, vannak hébe-hóba bámulatos épületek és csarnokok, de tisztán látszik, hogy a múltból élnek. Ezt nem rosszból mondom - csak lusták. A bevándorlók még nem emelik fel őket, hiszen nem érzik magukénak az országot, a második generációsok (és a többgenerációsok) pedig már igencsak "megkanadultak", vagyis szarnak bele mindenbe.

A kanadai gazdaság abszolút olyan erőkre támaszkodik, mint a kínai, koreai meg amerikai befektetések, mert valójában nem létezik önálló kanadai gazdaság. Ebben teljesen igazad van. Még a magyar gazdaság is erőteljesebb volt, mielőtt szétverték, hiszen feltaláltunk buszokat, vonatokat, hajókat építettünk, voltak gyáraink és üzemeink... miközben Kanadában ott van az amerikai multi, amelyik sorra vonul kifele, mert az embereknek annyira nincs pénzük, hogy veszteségesek a boltok...
De ebbe megint nem megyünk bele mélyebben.
süti beállítások módosítása