elso

ujrakezdek

Magyarországi benyomások

1970. január 01. - littke

Júniusban Magyarországon voltunk. Tíz napra, tartózkodásunk közepén, kocsit béreltünk, és kis országjárást tettünk. Előtte és utána Budapesten, bérelt bútorozott lakásokban laktunk.

Nappalink, a Raday utcához közel

A bérelt lakások, nagyszerűek voltak. Az első a Józsefvárosban, egy kis utcában, az Iparművészeti Múzeum közelében volt, a másik a Vár lábánál, a Szél Kálmán tér közelében. Külföldi szemmel nézve nem voltak drágák, és a tulajok mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat.

A New York Kávéház

Az ország Észak Keleti részében is túráztunk. Tokajtól és Kassától nem túl messze, a Hernád pataknál, egy új wellness szállodában tartózkodtunk. Öt napot. Onnan autóval bejártuk ezt a csodálatos vidéket. A létesítmény két éve épült. Magas színvonalú beruházás, magja egy régi kastély. Magyar, privát vállalkozás, EU támogatással.  Luxusos....„alles was gut und teuer”.

Hangverseny a Margitszigeten

Csak egy baj volt, nem mintha minket ez zavart volna. A majd 100 szobás létesítményben, júniusban, 10 vendégnél több nem volt. A személyzet maga több volt, mint a vendégek. Kicsit túl nagyra méretezték. Lehet, hogy későbbre ez megváltozik és több lesz a vendég. Én valahogy kétlem.

Nagymaros

A kiszolgálás, a koszt (reggeli és vacsora az árban foglaltatott) nagyszerű volt. Fizetéskor, az utolsó pillanatban azonban kellemetlen csalódás ért. Úgy tűnt, rendesen át akarnak minket vágni. Hónapokkal ezelőtt leleveleztem az árat, és a megegyezésről szóló levelüket a bejelentkezésnél leadtam. Kijelentkezésnél, fizetésnél, (ami normális esetben pillanatok alatt lezajlik), a számlán egy lényegesen magasabb összeget láttam. Mondom tévedés lehet, kértem mutassák meg a leadott megegyezést. Hát, azt „nem találták”. A differencia az volt, hogy az adót külön számolták, míg az eredeti megegyezésünkben, én úgy emlékeztem, az az árban benne volt.

Boldogkő vára

Mondtam keressék meg a komputeren a levelezést. Keresi, egy idő múlva megmutatta képernyőn, és tényleg abban, amit így mutatott, az adó extra volt. Kezdtem emlékezetemben nem bízni, lehetséges, hogy tévedek? Nosza, előrángattam laptomat a csomagunkból, felpörgettem, és megkerestem a levelet, és lám amit nekem küldtek, amiben megegyeztünk, az nekem adott igazat. Az adó az árban benne volt. Amit ő mutatott, abban, azt a sort, ami mondta, hogy az "adó a fenti árban benne van", kitörölték.

Útban a Füzér vára felé

Megmutattam a levelet a laptopomon, az illető tovább nem is vitatkozott. A megegyezett árt fizettem. Hazatérésünk után elhatároztam, hogy írok erről a tulajnak. Válasz nem jött. Na, ha gyakran így viselkednek, még az a kevés vendég se fog visszajönni.

Vizsoly, falu vége

Szegedre is elmentünk. A Novotel-ben szálltunk meg, itt semmi probléma nem volt. Szegeden egy helybéli ismerős kalauzolt, magas színvonalon. A séta a városban és utána a vacsora egy halászcsárdában, emlékezetes volt. Ugyanúgy, mint a reggeli másnap, egy kis cukrászdában, hotelunk közelében, a lombos József Attila út mentén.

Sárospatak

Utána Zamárdiba hajtottunk. Az út, Dunaföldváron keresztül megy és onnantól nagyon szép. Még sohasem jártam erre. Végül is a Balatonhoz Siófoknál értünk.

Tihanyi komp

Egy kis penzióban volt foglalásunk. A Balaton partján, saját strand, bicikli használat, a tóra, a Tihanyi Apátságra néző ablak. Megint csak semmi probléma. Másnap elbicikliztünk Balatonföldvárra. Az út mentén, csuda villák, szép kempingek, elégedettnek tűnő nyaralók.

Veszprémi házak

Még egypár említeni való: Nyitottunk egy bankszámlát, az OTP-nél. Legalább ötször annyi időbe telik, mint itt Kanadában. Kocsi bérlés, a Déli Pályaudvar mellett, ditto. Ha ilyen a „termelékenység” üteme, azon változtatni illene.

Szeged, Einstein szobra

Rövid időt rokonom nyaralójában is töltöttünk, Dömsödön. A Duna kis ága, a falu, a nyaralók, az emberek…nagy élmény volt.

Játszótér, lakásunk mellett, Józsefváros

Összefoglalva, Magyarország turista szemmel nagyon érdemes úti cél. A táj, a városok: Budapest, a Dunakanyar, Szeged, Veszprém.... gyönyörű. A Balatonra érdemes eljönni. A Zemplén környéke kissé távolabb van a letaposott úttól, mégis nagyon érdemes volt ide ellátogatni. A várak (Boldogkő, Füzér), a falvak, Telkibánya, Hollóháza, Vizsoly, Mád… hangulatosak. Sárospatak, Tokaj, a Tisza partja szintúgy.

Szeged, Cukrászda

Az új autópályák mindenűvé gyorsan elvisznek…a vezetés sokak részéről….esztelen. Ezeket gyorshajtásért le kellene kapcsolni, de nem teszik. Az ország másod és harmadrendű országutjain csámborogni viszont, nagy élvezet.

PS A fényképeket én készítettem.

Dunakanyar

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

328458 1970.01.01. 01:00:00

Nagyon szép bemutatása a jelen magyarországi élet kedvezőbb oldalának. További szép élményeket kívánok, akár hazánk tájain ! Szép ( jó ) képeid ragyogóak !

121595 1970.01.01. 01:00:00

Élvezettel olvastam a soraidat. Jó dolgok is vannak ebben az országban. :) /Az ügyfélbarát hozzáállást még tanulni kell./

23353 1970.01.01. 01:00:00

re relatív és Firecrest Heelo, igen ás köszönöm.

349780 1970.01.01. 01:00:00

A sárospataki várat kicsit előrébb helyezném az írásban (ez volt a kakukktojás a Balaton mellett). Kassa ...igen, Rákóczi hazai földben vágyott nyugodni! Kassa nagyon "iparváros" lett a régi városmag körül, a magyar emlékek meg jobbára le lettek dózerolva.......a házsongárdi temetővel valaha vetekedő Rozália temető helyén lakótelep épült...... Az autóbérlésre nekünk panaszkodtak a vendégeink, hogy milyen iszonyú drága...... A nettó árak megadása nem szokás, csak az ipari termékek értékesítésénél és az építőipari árak kalkulációjánál. Virág elvtárs s.k.

338302 1970.01.01. 01:00:00

Kedves little... A lényeget mond... Miért nem maradsz ebben az országban ? Az hogy túriistának lenni nem rossz, azt eddig is tudtam, még ha érik kisebb meglepetések is az embert.. Mielőtt idejöttél, kéérhettél volna tanácsot tőlünk, és akkar azt mondtam volna hogy ( kurcsány után szabadon ) lopunk, csalunk, hazudunk, reggel, délben meg este.... Viszont, szépek vagyunk, mint több száz ország...

13118 1970.01.01. 01:00:00

ugye azt tudod, kedves little, hogy nálunk a külföldi turistáknak alkalmanként kiadott "bérelt bútorozott lakások" tulajdonosainak a többsége nem fizet adót? persze a külföldiek cuppannak rájuk, mert sokuk így olcsóbbak a szállodáknál.

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 4. Hivatlan (látogató) 2015. 10. 04. 6:41 Igen rosszhelyre csúszott. Az autóbérlés normális árú, ha a biztosítást, amit rád akar tukmálni, nem veszed. Nekem a hitelkártyám ezt ingyen adja...mégis hposszú ideig, rám akarta erőszakolni és rá akart beszélni . re 5. Szentpeter... 2015. 10. 04. 6:59 Egy hónaot bírunk. csak egy helyen akartak átverni. re 6. Hmmmm 2015. 10. 04. 7:37 Igen ezt észrevettem. Minkét helyen előre kértek, készpénzzel fizessünk. Mivel ezek a lakások ma nagyon népszerűek, tényleg nem drágábbak a hotelnél, az adó nagyon hiányozhat az államkasszából.

349780 1970.01.01. 01:00:00

Az adót úgy egyszerű beszedni, ha az adózást egyszerűbbé teszik, mint az adóelkerülést. Ha komplikálttá teszik az adózást, és aki adózik, azt meg részletekkel birságolják (pl. a közüzemi számlákat csak úgy ismerik el költségként, ha az órát átiratja a használóra!....ennek meg jogi buktatói és költsége van).....akkor nem szabad reménykedni állami bevételben.

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 8. Hivatlan (látogató) 2015. 10. 04. 11:07 Egyetértek. De az adócsalást (és a gyorshajtást is) keményen büntetni kell.

69910 1970.01.01. 01:00:00

A képek nagyon szépek, s a történet érdekes. Egy hónap alatt, sok érdekeset lehet látni, jó élményeket szerezni.

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 10. szazados90 2015. 10. 04. 11:54 Hello és köszönöm a dícséretet.

44711 1970.01.01. 01:00:00

Little, jó cikk. Nekem az egyik legérdeksebb mondat, amit Magyarországon nagyon sokszor hallok, a, "Nincs kissebb ?" Mármint ha egy nagyobb címletű pénzzel akarsz fizetni egy viszonylag kisebb összeget.

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 12. Cuba Libre c.C. 2015. 10. 04. 16:21 Ja, azt ismerem.