elso

ujrakezdek

ujrakezdek

Utazás, stressz és velejáró bosszúságok.

1970. január 01. - littke

Én gondolom mindenki egyetért abban hogy az utazás stresszel jár. Gyerekkoromban órákkal indulás előtt mentünk ki a pályaudvarra csakhogy le ne késsük a vonatot.  

Ugyanakkor legtöbbünk szeret utazni. Mint régi utazók, feleségem és én profik vagyunk.
Először is a munkánkkal jár(t) a sok utazás. Tedd hozzá hogy fiaink tőlünk távol élnek. És hogy mi szeretjük a világot megismerni, kalandozni. Szóval az idő (és pénz) amit mi az utazásra fordítunk az jelentős.  

Tapasztalatom szerint van egypár fontos szabály:  

1        Előre tervezz.   

2        Bölcsen pakolj. Kevés cuccal utazzál.   

3        Hacsak lehet vidd fel összes cuccodat magaddal a repülőre és ne add le. Így nem fog elveszni és ha változtatni kell a menetrendeden az egyszerűbb lesz mert csomagod kéznél van.  

4        Ne izgasd fel magadat bármi történik.  Ez utóbbit a legnehezebb betartani.

Ezután az elméleti bölcselkedés után példaként leírom legutóbbi utazásunk kezdetét. Nem ment simán. Ottawából Zürichbe repültünk, egy Montreáli átszállással. Feleség már hetekkel előtte próbapakol majd bepakol…én az utolsó pillanatban, de van egy “listám”. Megjegyzem ennek ellenére valamit mindig elfelejtek. Most is már előre kíváncsi voltam mi lesz az? Hát az elektromos konvertert hagytam otthon amit az európai konnektorokba kell betenni hogy az északamerikai elektromos micsodáidat be tudjad kapcsolni és a fényképezőgépet, mobilt meg a komputert fel tudjad tölteni. Pedig rajta volt listámon, “drótok, stb.” között. Vettem egyet a Mamutban, Budapesten, most van kettő. De ha csak ennyi probléma lett volna….

Az Atlanti Óceán felettGépünk reggel érkezett Montreálba, csatlakozásunk délután 5 kor indult. A rendelkezésre álló időben béreltünk egy kocsit és behajtottunk a városba. Kedvenc helyeinket meglátogattuk, és jót ebédeltünk. Eddig minden jó.  
Már ülünk a Swiss Air gépen, vadonat új óriási Airbus 330. Tele emberekkel. Időben taxizunk ki a felszálláshoz. A biztonsági blabla lezajlott, mondják először piát fognak szolgálni, majd vacsorát….Gondolkozom skoccsot igyak, vagy Bloody Maryt amikor durr a gép megrázkódik! Ajjaj, defekt gondolom vagy lecsúszott a betonról…de nem. Az ablak melletti utasok mondják hogy szárnyával meghorzsolt egy közeli épületet! A jobboldali szárny végén levő kis « flip » a svájci kereszttel tényleg ott lógott! A k. anyját!

Tudtam hogy aznap mi nem megyünk sehová.

Csend. Végül is a pilóta megszólal aszongya neki ezt az utat adta a ground kontroll és ez történt. Szerintem ugyan ha így is volt az ennyi pénzt kereső pilótáknak illik azt érezniük hogy valami itt túl közel van….még világos volt. És ha úgy érzi hát ne menjen! Na mindegy, húznak minket vissza. A reptér egy eldugott helyén buszokba szállunk, vissza a határ ellenőrzésre, majd egy pulthoz a reptéren ahol max. négy Swiss Air alkalmazott próbál a 300 felizgult utassal foglalkozni. Sokan idősek, családosak kisgyerekekkel, nem beszélnek angolul és Kairóba, Indiába vagy Szerbiába akartak Zürichen keresztül hazamenni….nem kis feladat! Plusz ezeknek Montreálban kell majd aludniuk. Tetejébe ezen a hétvégén van a legtöbb turista Montreálban mert az évi nagy autóverseny (Grand Prix) ment másnap, vasárnap.


Láttam hogy könnyen az éjszakát itt a sorban tölthetjük, mert a sor csak nem haladt.
De nem árt ha van egy ügyes feleség, ő kifundálta valami orosz utasoktól hogy telefonon is el lehet a menetrend változást intézni a Swiss Air 800 számán. Felhívtam őket a sorból és tényleg, csodálatosan másnapra találtak nekünk Montreálból helyet Genfen keresztül Zürichbe egy Air Canada járaton. Csak egy napot fogunk késni, én többre számítottam. Felhívtam az ottaniakat értesítettem őket a változásról, ott már éjfél volt, ne jöjjenek ki elénk akkor hanem ekkor.

Itt a hibaNamármost csak a hotel kellett, ott a sor rövidebb volt. Swissair mondta menjünk a Holiday Inn-be. Csak azt nem tudták melyikbe. Három Holiday Inn is van a Montreáli reptér közelében. Az elsőbe elmentünk egy ingyenes hotelbusszal, de nem az volt. Most ott maradtunk, már este 10 óra volt, várván a beígért új buszra ami csak nem jött. Mellettünk egy idősebb szerb hölgy aki fia látogatásából (Clevelandből) volt hazatérőben. Egyszerű asszony nagy bőrönddel, semmit sem beszélt más nyelven. Teljesen el volt veszve. Megsajnáltuk, ő is velünk jött. Hívtam egy taxit saját költségemre lecserkéztük és megtaláltuk a hotelunkat. Megettük a Swissair fizette vacsorát, jó szar Holiday Inn konyha, és közben kézzel lábbal jól elbeszélgettünk a szerb hölggyel. 

Este már 11 óra, ágyba menet előtt észrevettem hogy a zűrzavarban valahol elhagytam a mobilomat! Csak ez hiányzott! Ebben volt minden ismerősünk címe, telefonszáma. Ez nagy hátrány lesz hogyan kerülünk velük Bp.-en kapcsolatba? Basszus. Na elaludtunk, másnap, vasárnap reggel, az az ötletem támadt hogy a szobánk telefonján felhívom a mobilomat…ki tudja mi lesz? És képzeld el válaszol!!! Hogy aszongya  ki vagyok? Mondom elvesztettem a telefonomat, ki vagy te? Ő a taxis volt. Oda hozta a hotelhez, adtam neki 20 dolcsit és keblemre öleltem.

Happy ending!

A bejegyzés trackback címe:

https://fressstart.blog.hu/api/trackback/id/tr968270458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 1. rodosto1 2013. 07. 04. 19:30 Látom megint virrasztasz. Köszi.

Bundi-Bandi 1970.01.01. 01:00:00

Pár évvel ezelőtt a cégtulajdonos barátom, hogy ne keljen embereit munkanélküli segélyre küldeni, mert kiszaladtak a munkából, elvitte minden alkalmazottját egy szerszámgépipari kiállításra Tajvanba. Utcai étkezés, kevés sörözés, séta, majd valakinek feltűnt, hogy barátom kezéből hiányzik a levéltárcája, igen az asztalon felejtették. Benne az útlevele, hat ezer dollár készpénz. Nosza, futás vissza, a tulaj már várta, Sir, Sir itt felejtetted, kínai mosoly, hajlongás. Meg egy nagy sóhaj a feledékeny barát részéről. Hát, nem hittem volna, mesélte utána, fejcsóválva…

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 3. Bundi-Bandi (látogató) 2013. 07. 04. 22:26 +

60145 1970.01.01. 01:00:00

Egy nap elveszett, de kalandban mégis megvolt!

178873 1970.01.01. 01:00:00

Most nem is a swiss air történeten méláztam el, hanem a gondolkodásbeli különbségünkön. Eszem ágába sem jutott volna autót bérelni. Biztos, hogy taxival, tömegközlekedéssel vagy valamilyen reptéri transzferrel mentem volna be Montreálba. :-)

11677 1970.01.01. 01:00:00

Mennyivel jobb lehet egy űrhajósnak! Annak bezzeg nincsenek ilyen problémái. Annak mindent elintéz a "menedzsment".

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 5. Atlasz 2013. 07. 04. 23:17 Igen re 6. solide 2013. 07. 05. 2:06 Mi is minimalizaáljuk a költségeket. De: Lásd 3 pontot posztomban, Cuccaink velünk voltak, Szóval tömegközlekedés vagy taxi problematikus, mit csinalsz a cuccal a városban? Így szépen a csomagtartóban csücsültek. De a taxi nem is olcsóbb, biztos 30 dolcsi kétszer be és vissza, azaz 60. Igy meg egy napi kocsibérlés, nekem kedvezményes ráta van az Avistól, naqpi 45 dolcsi, Plusz 5 dollár benzin, (alig hajtottuk csak be és vissza). re 7. lord 2013. 07. 05. 4:41 Itt is sokminden el van intézve a pilótáknak, a gép már maga landolni is tud, ezért sokszor elfelejtkeznek gondolkodni.

178873 1970.01.01. 01:00:00

Ja igen, ez a másik! Európán belül, átszállás nélkül, illetve rövid átszállási idővel én sem szeretem feladni a cuccot, de tengerentúlra, illetve hosszú átszállási időre a fő a kényelem szabályt alkalmazom: egy hátizsák, telefon, laptop, töltők, napi gyógyszerek - a többi megy csomagként, ha elkeveredne, maj utánnam hozzák alapon. :-)

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 9. solide 2013. 07. 05. 7:00 Hazafelementet amit írsz OK majd odaszállítják. De idefele menet, nem tartózkodunk egy címen sokáig. Szóval ez esetben a cuccod téged kergethet és nem ér el. És feleséged bosszús lesz mert ruhái nincsenek ott és tovább nem részletezem. Aranyszabály gyakorolt utazóknál, nem csekkolsz podgyászt hacsak nem túl nagy/nehéz/számos hogy kell.

301782 1970.01.01. 01:00:00

Kedves Little, maximálisan meg tudom érteni az ijedelmet, amit a telefon elvesztése felett éreztél!! Kész katasztrófa - pláne idegenben - ez a malőr. Viszont tényleg nagyon rendes volt a taxis. Meg kell becsülni az ilyet!! :) +++

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 11. Valika 2013. 07. 05. 10:16 Igen

179584 1970.01.01. 01:00:00

Hajdanában, danában, szerelmünk hajnalán repülgettem Stockholmba. Mit tesz Isten, második utam alkalmával elveszett a kofferom. Reptéri jegyzökönyv, stb után másnap házhoz hozták a cuccot! - Hiánytalanul!!! (Svédiában!) Utolsó elötti Bp-Stockholmi utunk elött párom kofferjébe tettem egy karton cigit ( röstellem, de még nem tudtam leszokni az átkos szenvedélyröl!) Mit látnak, ill. mit NEM látnak szemeink otthon: hát a nála lévö cigit. Elég ostoba módon nem alulra tette a drágám:)))

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 3. Marijja 2013. 07. 05. 11:02 Ja. Feleségem anno Bostonban volt egy anyavállalati évi értekezleten ahol többek között kapott egy új Blackberryt. Könnyelműen dobozostúl bepakolta és bőröndjét leadta. A Blackberry mire ide Ottawába ért, eltünt.

179584 1970.01.01. 01:00:00

Mennyivel jobban tudnám értékelni a veszteségeteket, ha tudnám , mi az a Blackbery!!! Sajna, nem beszélek angolul, meg amúgy is elmaradott vagyok agyilag (is):))))

179584 1970.01.01. 01:00:00

Még egy apróság az utazással járó nyügökhöz: 2, azaz kettö órával az indulás elött kint kell lenni a reptéren. Azt, hogy miért, eddig nem agyaztuk. Viszont: rengeteg lehetöségünk van az útitársakat hallgatni. Rémálom!!!!!!!!!

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 15. Marijja 2013. 07. 05. 12:05 Bocsi azt hittem ez a név közismert mint a "lejkoplaszt". A "fekete bogyó". Egy mobil telefon fajta, kanadai eredetű, üzletemberek használják főleg: https://www.google.ca/search?q=blackberry+q10&rlz=1C1SKPC_enCA421&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=T_vWUZOhDrar4AOZ2ICYBA&ved=0CGYQsAQ&biw=1027&bih=661 re 16. Marijja 2013. 07. 05. 12:09 Igen 2 órával, Én sem tudom miért, egy óra normálisabb lenne.

178873 1970.01.01. 01:00:00

A szigorított biztonsági ellenőrzések miatt van a 2 óra, azelőtt egy volt. A tengerentúli járatoknál szigorúan veszik, ráadásul ott korábban kezdik meg a beszállítást is. Európán belül, különösen, ha otthon kinyomtattad a beszállókártyát (illetve egyre több társaságnál arra is van mód, hogy letöltsd okostelefonra), egyáltalán nem veszik ennyire komolyan. Tulajdonképpen, ha van beszállókártyád, viszont nincs feladandó csomagod, akkor bőven elég, ha a beszállítás megkezdésekor megjelensz a kapunál.

283390 1970.01.01. 01:00:00

Mondjuk repülővel nem utaztam, de ami utazást kell bonyolítani, azt igyekszem letudni autóval... A tömegközlekedéstől "viszketek", meg minden bajom van... Ha nyaralni, vagy kirándulni mentem, soha nem társassal, mindig egyéniben... Ja és mindig otthon hagytunk valami fontosat...:-))))

23353 1970.01.01. 01:00:00

re 18. solide 2013. 07. 05. 13:44 Igy van re 19. Kokó 2013. 07. 05. 14:30 + Autozas is lehet stresszes. Pl az allando elozes amit demonstralni kellet a Brassobol Kolozsvarra hajtasnal....az orszaguton.
süti beállítások módosítása