elso

ujrakezdek

ujrakezdek

Löncs Hongkongban

2016. február 01. - littke

Szóval itt voltam a hongkongi reptéren. Már átmentem a hercehurcán, bejelentkeztem, megvizsgáltak többször is.

Fárasztó nap, tudtam előre. Kb. 11 kor beültem a taxiba, búcsút mondva nejemnek, aki még egy hétig maradt, fiam kérésére, mert nem volt egy hétig szobaleány, nem volt ki vigyázzon az unokáinkra. Kifizette az jegy megváltoztatásának költségeit.

A taxival fél óra a belvárosban levő IFC centerig, ahonnan a reptéri gyorsvasút indul. Itt be lehet a repülődre jelentkezni, leadhatod a csomagodat. Fél óra az ultramodern nagysebességű vonattal a repülőtér, 12 US dollár. Amikor a vonat a föld alól kijön, a kikötő mellet vágtat, ezernyi konténer és daru mellett. 

lunch5

Egy szó, mint száz, kb. egy óra volt mire mindezen keresztülmentem. Megéheztem, és volt 2 óra a gépem indulásáig. Felmentem az indulás csarnok, (egyike a sokak közül) fél emeletére ahol az éttermek voltak, a lenti sok luxus vámmentes üzletek közül.

Volt választék, kínai, olasz, steak ház, pizza. Nos, legyen a kínai. Mivel egyedül voltam, gondoltam megyek a bárhoz enni, de már jött a pincérnő, leültetett. Adta az étlapot, volt választék bőven.

Nagyon szeretem a kínai előételeket, úgyhogy rendeltem azokból hármat. Ezek a nokedlihez hasonló, gőzölt, néha olajban sütött finomságok. Isteniek.

lunch3

Körülnéztem. Mellettem egy idősebb kínai (vagy japán) pár, amott, egyedül, mint én, egy amerikai egyetemistának kinéző valaki, itt meg 2 fiatal kínai nő, az étlapot tanulmányozta. A nagy ablakokon látni lehetett a várakozó gépeket, a szolgálati személyzet sürgés-forgását.

Szemben velem a konyhába láttam, minden rendelés frissen készül. Várni kell.

Megérkezett a rendelésem. Kis bambusz fedeles kosárkákban, amiben gőzölik…nem csalódtam, nagyszerűek voltak. Minden kosárkában, 4 finomság, összesen 12, több, mint amit normálisan eszem, de egyszer élünk…mind megettem.

lunch2
Az ízeik, az összeállítás.... utánozhatatlan. Egyiknek amolyan káposztás palacsintaszerű burka volt, a másikban finoman ízesített fejtett bab. A rafinéria, a fűszerezés, megfizethetetlen. Kis tálakon szószokkal jönnek, némelyik csípős, vigyázat.

Elég az hozzá, jól laktam.

Goodbye Hongkong.

A bejegyzés trackback címe:

https://fressstart.blog.hu/api/trackback/id/tr668346466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2016.02.01. 21:42:05

Ezt a nokedliféle kaját nagyon irigylem, mert szeretem magyarosan is, hát még ilyen változatosan elkészítve, szószokkal. Holnap amúgy is akartam nokedlifélét készíteni, juhtúrós sztrapacskát, mert ma a barátnőmnél láttam.
Élvezem a stílusod, ahogy írsz, sokat beszélsz kifelé az olvasónak, és így végig érdekes.

Kincse- 2016.02.01. 22:00:12

És mint a legelején, most is segítenék abban, hogyan lehet alakítani a blogod.
Az oldaldobozokat éppúgy megtalálod itt is, mint a nolon volt.
Beállítások--->Oldaldobozok---> és ott a modulokat a Keltető-ből kell másolnod a +-ra kattintva, ezután az egérrel megfogod a "kikeltett" dobozt, és átviszed az jobb hasábba.
Utolsó kommentek elnevezésű doboz is van, amiben majd több komment is láthatóvá válik az oldalsávban, nem csak a posztokhoz kötve, mint most a Friss topik elnevezés alatt.
Utána a Friss topikok dobozt törölheted, az x-re kattinva.
Majd meglátod, többféle dobozt másolhatsz az oldalsávba, ki kell próbálni, hogy mire használható.
A blogomban megnézheted az oldalsávot, és látod miről beszélek:
kincse1.blog.hu/

littke 2016.02.01. 22:41:09

@Kincse-:
Örülök, hogy tetszett.

littke 2016.02.01. 22:41:44

@Kincse-:
Kösz, majd kipróbálom.

Solide 2016.02.02. 06:55:00

Hosszú repülés előtt mindig van bennem kis félsz az egzotikumokkal kapcsolatban - mert mi van, ha már a repülőn derül ki, hogy mégse kellett volna? :))

littke 2016.02.02. 15:35:54

@Solide:
Ezek az ételek, az erős szósz kivételével, nagyon nem ártalmasak. Közel 16 órás az út!!! Japán, Kamcsatka, Alaszka, majd Északról közelítve Kanada. Visszafele sötétben, odafele nappal.
A gép Boing 777 300 ER.
www.aircanada.com/en/about/fleet/77W.html

Kincse- 2016.02.02. 18:05:26

Littke, örülök, hogy kipróbáltad az oldalhasáb alakítását, gratulálok, sikerült!
Ha van kérdésed szívesen segítek.

littke 2016.02.02. 20:23:27

@Kincse-: Köszönöm, nagy segítség volt amit leírtál!

Solide 2016.02.02. 21:41:16

Alapvetően nem az ártalmasságra gondoltam. Az én pocim sajnos elég váratlan dolgokra tud, hogy is mondjam, talán így a leginkább szalonképes, szóval nagyon sürgetően reagálni. :)

ZorróAszter 2016.02.03. 05:41:16

Kedves Little!

Veszélyes dolog repülés előtt kínai különlegességeket próbálgatni.

Nincs nagyobb bosszúság, mint mikor az ember a fajanszon kuporogva hallja, ahogy a hangosbemondón bemondják a gépe indulását.

:o)

littke 2016.02.03. 14:59:45

@ZorróAszter: Szeretek "veszélyesen" élni.

pettra01 2016.02.04. 12:03:42

Az az egy biztos, hogy én repülőre soha nem fogok ülni, amikor úgy volt, hogy a lányom kint marad Amerikában, mondtam neki, hogy ha eljön az ideje, én hajóval megyek. Nagyon rossz emlékeim vannak életem első és utolsó repüléséről, soha többé olyat. De azért némelyik különleges kaját kipróbálnám...

littke 2016.02.04. 14:19:32

@pettra01:
Hmm. Furcsa álláspont, mert az egész kényelmesebb, mint egy távolsági busz utazás.
És Európa és az US, keleti partja, csupán 6 óra.
Ez az út közel 16 óra volt a levegőben.
De mint mondom, rosszabbul hangzik mint ami.

pettra01 2016.02.04. 18:51:40

A másik blogban nem tudok hozzászólni, regisztrálni akartam, de azt mondja, hogy érvénytelen az emilcímem. Hát milyen iditóta szolgáltató az a regblog?

Dórémi 2016.02.07. 19:24:55

Finom is a kínai konyha, igaz a gyerekem szerint egész más ízvilága van a Budapesten készült pl. levesnek, mint amit Ő Kínában evett. Igaz ott nem is lehet Erős Pistát kapni :)
süti beállítások módosítása