elso

ujrakezdek

ujrakezdek

Sayonara Tokió

2016. október 25. - littke

Sayonara az japánul viszontlátás. Elmult két hét, ideje volt búcsút mondani Japánnak. Az utolsó nap minden utazásnál egy kicsit előre megjósolható. Minden arra irányul, hogy időben legyél a repülőtéren, avagy a pályaudvaron. Manapság nemzetközi légi járat esetében illik két órával indulás előtt bejelentkezni. A mi esetünkben, ez délután 3 óra volt. Gépünk du 5 órakor indult, egy 16 órás megállásnélküli légi maratón Torontóba.

 meguro VW

Tokió nagyváros, dedikált vonat visz ki a távoli Narita nemzetközi reptérre. Ez plusz egy óra. A vonat állomásához a hotelunktól egy taxival, majd egy másik HÉV-el kellett menni, szóval adjunk még egy órát hozzá, azaz du 1-kor kellett elindulni.

A napi program reggeli után csak egy séta volt, a szomszédságban. Egy péntek délelőtt. A hotelünk a Meguro-nak nevezett városrészben volt. Egy ideig a fő utcán sétáltunk. Sok itt a bútor és lakásberendezés bolt, ugyan a hotelunkhoz közel volt egy VW autó árus is. Kiemelem ezt, mert a német autókon kívül mást, mint japán és koreai autót nemigen látni. Szóval a német autógyártás világ sikere, tagadhatatlan.

 meguro buszállomás

A főutcán haladva egy húsz perc múlva egy kanálishoz érsz. Amolyan Ördög Árok. Itt lehet a part mellett sétálni. Az árnyékban, cseresznyefák alatt. Ismert hely, tavasszal, amikor a cseresznyefák virágzanak, ez a hely tele van sétálókkal. Egy idő múlva egy parkhoz értünk és megpihentünk. Néztük, hogy is zajlik itt az élet. Jött egy óvoda. A kisdedek csak nemrégen tanulhattak meg járni. Mégis, a bátrabbjuk a csúszdára aspirált! Fel is ment egypár, az óvó nénik árgus felügyelete alatt és azok bátorításával. Lecsúszni, magától csak a legbátrabbjuk mert, talán valami szamuráj leszármazott.

meguro játszótér1 

A kanális másik oldalán egy tenisz klub volt. Tele aktivitással. Sok ráérő polgár itt csoportos tenisz leckét vett. Mondjuk közepes nívón játszott az „osztály”. Érdekes volt, néhány hölgy, gondolom a napot elkerülendő, egész sivatagi álarcba burkolta fejét és a vállát, plusz maszk takarta az arcukat. Így teniszeztek. Furán nézetek ki, mint valami légionárius katonák a sivatagban.

Még messzebb, azon az oldalon volt egy fura dolog, egy teljesen magas hálóba beborított nagy szabad tér, egy épülettel. Először azt hittem baseball pálya. De ahogy elmentünk mellette kiderült, hogy nem. Itt, főleg urak, golfozni gyakoroltak. A klubház tetején volt egy terasz, innen ütöttek. A hálók megakadályozták, hogy a golflabdák szerteszét menjenek a sűrűn beépített szomszédságban. Hallom ilyen helyen az ütéseket egy komputer elemzi, milyen messze ment volna, milyen pontos lett volna igazándiban?

 meguro sétány

Na, ideje volt tovább ballagni, egy kávézót találni. Ez is megtörtént. Haza indultunk. Ezúttal, a változatosság kedvéért nem a fő utcán, hanem az a melletti szomszédságban sétáltunk. Járda nélküli, keskeny, hangulatos, csupán egy autó számára alkalmas, de mégsem egyirányú, girbe-gurba utcákon. Néztem a nett házakat ahol az itteni jómódúnak kinéző polgárok laktak.

 meguro hazak

Néztük a helyi bicikli forgalmat, ami dicsérendő. Nagymamák, fiatal mamák, két gyerekkel is, biciklivel közlekednek. Egy gyerek elől a másik hátul ül, ezeknek kötelező bukósisakot viselni. Ugyan (gondolom) van autójuk, de azt helyi dolgok intézésére, bevásárlásra, gyerekeik óvodába vitelére nem használják. Az egész negyed jóval kompaktabb, mint itt Amerikában. Kevésbé pazarló, mégis láthatóan nagyon jól megvannak. Sűrűbben élnek, de majdnem mindenkinek volt pici kertje virágokkal, ezek sokszor nagy cserepekben. Az új házak vasbetonból készültek, rendkívül erősnek tűntek, gondolom a földrengéseknek kell ellenállniuk.

 meguro kávéház

A hotelbe visszatérvén, kértük hívjanak taxit. Jött is perceken belül, hajlongás, búcsúzás, taxizás. Borravalót el nem fogadnak. Se a hotelesek, se a taxis.

A reptéri vonaton voltak bőven magunkfajták is. Úgy értem, hogy nem japánok. Felszállt egy amerikai, és mellénk ült. „Hi how are you?” - kérdezte tipikus amerikai közvetlen stílusban. Honnan valóak vagyunk, hova megyünk?? Mondtuk. Volt már Torontóban, dicsérte. Mit kerestünk Japánban? Mondtuk. És te? - kérdeztem udvariasságból. Ő Kansas-ból való, Salt Lake Cityből tette hozzá. Gondoltam talán mormon.

Egy jótékonysági intézménynek dolgozik, mondta. Tokióban csak megállt, mert szereti a várost és itt vannak sokan, akik adakoznak az intézménynek. Valami távol keleti szegény országban volt előtte, most ment haza. Gépe Portland Oregonba viszi, majd onnan fog Salt Lake City-be repülni. Ez egy hosszú nap lesz - mondta sóhajtva.

 meguro anya

A jótékonysági intézmény, harmadik világbeli szegény, deformációval született gyerekek ingyenes kozmetikai korrekciós operációjára van specializálva. Az intézmény nevét elfelejtettem. Rendes dolog gondoltuk, az amerikai kezdett szimpatikus lenni.

Megérkeztünk a reptérre. Átmentünk a formalitásokon. Kibattyogtunk a kapuhoz ahonnan a gépünk indult. De még volt rengeteg idő. Narita repülőtér véleményem szerint építészetileg egy nulla, egyike a rondáknak. Nemigen volt mit csinálni.

A Torontóba tartó gépünk, egy óriás Boeing 777, vagy 400 embert tudott bekebelezni. Más híján a gyülekező utasokat tanulmányoztam. Volt egy japán turistacsoport, akik észak amerikai (vagy csak kanadai) túrára gyülekeztek. A fiatal túra vezető, fekete öltönyben és fehér frissen vasalt ingben, feltűnő módon állt, egy kis zászlóval: Crystal Tours. A túra tagjainak illett oda menni és csevegni vele. Kaptak egy kis csomagot, benne némi papír. Gondolom instrukció az érkezésre, japánul.

 meguro reptér

Az utazók néhánya pont velünk szemben ült. Jobb módú nyugdíjas japánok, sokan házastársak. Látszott, szépen együtt öregedtek meg és most végre mennek a világot megismerni. Csoportosan, vezetővel, mert így biztonságos. Észak Amerika, valószínűleg ismeretlen volt számukra.

Elképzeltem mi lehetett az érkezési instrukciókban. Talán: „a WC-k Kanadában, kissé mások, mint itt Japánban. Fenekedet végig papírral kell majd törülni, fenékmosók az ottani WC-ben nincsenek. Legyen nálad WC papír mindig, sok helyen ez hiányzik. Sok helyen a nyilvános WC használatáért fizetned kell.” Avagy: „Van egy a furcsa szokás, úgy hívják borra való. Aprópénz ezért legyen mindig a zsebedben.” És így tovább.

PS

A képek sajátjaim.

Gyere velem sétálni. Tokióban, az említett Meguro árok/folyó mellett. Májusban, cseresznye virágzás idején. Nagy attrakció, sokan jönnek. 

https://www.youtube.com/watch?v=c3UGl0oQBCE

 

 

                                                                        

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fressstart.blog.hu/api/trackback/id/tr2511835413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2016.10.25. 16:25:46

Kedves Little!

Nem volt fenn ez a bejegyzése fenn a NOLBLOGon is?

Vagy csak a kávézós fotó volt ismerős máshonnan?

Drizari 2016.10.25. 16:52:05

Nemrég olvastam, gondoltam, kiegészítem az információkat:

Tokióban csak annak adnak el autót, akinek van garázsbérlete, ezt vásárláskor igazolni kell. A havi bérlés nagyjából 30 ezer forint, ez az átlagfizetésük 3-4 százaléka. Tokióban, és a többi nagyvárosban, egy családnak általában egy autója van, de vidéken nem kell igazolni a garázsbérletet, és ott már családonként lehet 3-4 autó is. Tokióban ezért látni sok kerékpárost. A tömegközlekedési hálózatuk kitűnő, de a metrójuk helyenként zsúfolt.

Érdekesség, hogy a legkedveltebb és a legtöbb belföldi eladású autójuk a Suzuki Lapin (nyuszi), ami egy 650 köbcentis, 3 hengeres, 54 lóerős kisautó, hasonlít a 60-as évek Mini Cooper-jére, kívül kicsi, belül tágas. Végsebessége 120-130 km/h, fogyasztása 2,8 l/100 km, automata váltós, slusszkulcs nélküli indítás, fölszerelve minden mai modern bizgentyűvel, természetesen benne a navigáció. Nagyjából 2,5 millió forintnak megfelelő az ára, ami az ottani 3 havi átlagkeresetből kijön, de csak vidéken vehető meg garázsbérlet nélkül. Kimondottan a belső piacra gyártották, ennek megfelelően gyengébb a karosszériája, nem kell kibírniuk 64 km/órás ütközést, a fékek is könnyebbek, és emiatt nem rendelkezik európai típusbizonyítvánnyal. De Japánban kitűnően megfelel, ugyanis lakott területen belül a megengedett legnagyobb sebesség 40 km/óra, azon kívül országúton 80 km/óra és autópályán 100 km/óra. A japánok nagyon fegyelmezettek, betartják a sebességhatárokat.

Itt egy idei nyuszi:
www.youtube.com/watch?v=kqBYZaQRVRY

:))

littke 2016.10.25. 23:01:01

@Drizari:
Igen és köszi az érdekes kommentért.

@ZorróAszter:
Igaza van volt már ott fent. Módosítottam, de az a kép már volt fent.
süti beállítások módosítása